Ілюстрація REUTERS

Національний банк України (НБУ) звернувся до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг) з рекомендаціями та пропозиціями з підтримки роботи страхових компаній в умовах карантину.

Як повідомили в прес-службі НБУ, поточне регулювання не передбачає для ряду бізнес-процесів страхових компаній можливість дистанційного документообігу, а також вимагає особистої присутності страхувальників та клієнтів при підписанні документів.

Читайте такожВитрати туристів в Італії впали на 96% через пандемію

Відео дня

У зв'язку з цим, для забезпечення можливості належного виконання страховими компаніями карантинних обмежень, а також для мінімізації ризику для життя і здоров'я працівників страхових компаній та їх клієнтів НБУ запропонував Нацкомфінпослуг наступні кроки для забезпечення дистанційної та безперебійної роботи страховиків:

не застосовувати заходи впливу, в тому числі штрафні санкції, до страхових компаній у зв'язку з переходом на дистанційне ведення бізнесу на період карантину, в тому числі при укладенні або розірванні договорів, здійснення виплат, перевищенні максимального терміну виплат та порушення строків відповідей на запити; не застосовувати заходів впливу у разі, якщо страховик не вважає порушенням договору затримку сплати чергових внесків з боку страхувальника-фізичної особи.

Крім того, Нацбанк рекомендував не застосовувати заходи впливу та санкції до страхових компаній на час карантину за несвоєчасне підвищення кваліфікації для керівників та головних бухгалтерів страховиків, а також надати страховим компаніям додатковий час для затвердження та оприлюднення фінансової звітності за 2019 рік.

"Зі свого боку Національний банк готовий спільно з Нацкомфінпослуг звернутися у Державну податкову службу України, щоб на період дії карантину податковою визнавалися як оригінали, так і копії документів, що підтверджують здійснення страхових виплат, страхових відшкодувань, викупні суми та пенсійні виплати за договорами страхування, недержавного пенсійного забезпечення, пенсійного вкладу та довірчого управління", - відзначили в прес-службі.

Як повідомляв УНІАН, раніше Нацкомфінпослуг повідомила про те, що попри карантин, небанківські фінансові установи, в тому числі страхові компанії, зобов'язані в повному обсязі та неухильно дотримуватися умови виконання договорів про надання фінпослуг в цілях захисту прав споживачів.