Субота,
19 серпня 2017
Наші спільноти

Норми Конституції-2004 були розкритиковані у Європі - Лукаш

Норми Конституції України від 2004 року неодноразово були предметом суттєвої критики з боку провідних європейських інституцій – Венеціанської комісії, Парламентської Асамблеї Ради Європи та окремих міжнародних експертів.

Лукаш вважає Конституцію-2004 суперечливою
Лукаш вважає Конституцію-2004 суперечливою

Про це заявляє міністр юстиції України Олена Лукаш, повідомили УНІАН у прес-службі Мін’юсту.

За словами Лукаш, європейські інституції зазначали, що положення закону «були суперечливими, не відповідали меті «конституційної реформи», європейським стандартам у цій сфері, а також українським зобов’язанням, прийнятим при вступі в Раду Європи, визначались потенційними джерелами конфліктів між Президентом та урядом».

Посилаючись на висновки експертів Венеціанської комісії, Лукаш зазначає, що йшлося, зокрема про несумісність прив’язки депутатського мандата до членства у парламентській фракції (члени парламенту повинні представляти народ, а не свої партії); розширення повноважень прокуратури, що суперечить європейським стандартам у цій сфері, а також українським зобов’язанням, прийнятим при вступі в Раду Європи; можливе накладення повноважень Президента та уряду, що, у свою чергу, є загрозою політичних конфліктів між ними; збереження за Президентом повноваження ініціювати процедуру висловлення недовіри Кабінету міністрів, що суперечило меті «конституційної реформи»; загрозу потенційної політичної кризи у разі нездатності парламенту сформувати стабільну більшість для формування уряду тощо.

Кравчук пояснив, чому не варто повертатися до Конституції 2004 року

Як наголошує Лукаш, “Венеціанська комісія дійшла висновку, що конституційні зміни 2004 року не дозволяють досягти мети конституційної реформи – встановлення збалансованої та функціональної системи правління”.

За словами міністра юстиції, зміни до Конституції 2004 року неодноразово критикувалися Парламентською Асамблеєю Ради Європи, зокрема в низці резолюцій 2004-2010 років, присвячених, зокрема функціонуванню демократичних інституцій в Україні та стану демократії в Європі.

Як заявляє Лукаш, “ПАРЄ неодноразово зазначала, що відносно прийнятих у 2004 році поправок до Конституції України гостро стоїть питання їхньої сумісності з європейськими стандартами”.

За її словами, ПАРЄ критикувала пропорційну систему виборів до парламенту із закритими партійними списками, а також йшлося про необхідність нейтральності посади голови СБУ.

Як нагадує Лукаш, ПАРЄ критикувала зміни щодо функціонування судової влади і неможливості належного реформування судової системи відповідно до європейських стандартів та цінностей без чіткого розділення повноважень та належної системи стримувань і противаг.

“Також ПАРЄ регулярно зверталась до питання імперативного мандата народного депутата, запровадженого конституційними змінами 2004 року, та закликала до їхнього перегляду як такого, що не відповідає принципам демократії і верховенства права та є неприйнятним у демократичній державі; акцентувала увагу на невідповідності прийнятих у 2004 році положень щодо прокуратури, взятих Україною при вступі до Ради Європи зобов’язанням, та підкреслювала, що Конституцією 2004 року в реформі прокуратури було зроблено крок назад”, - заявляє Лукаш.

Читайте про найважливіші та найцікавіші події в УНІАН Telegram та Viber
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Читайте також
Новини партнерів
loading...

Чи подобається Вам новий сайт?
Залиште свою думку