"Розумні" пристрої можна зламати лазером / фото pixabay.com

Вчені з Мічиганського університету заявили про те, що "розумні" гаджети, які управляються голосом, можна зламати за допомогою лазерів.

За словами фахівців, подібні пристрої можуть сприймати лазерні промені як команди користувача, повідомляє Naked science.

Дослідники з'ясували, що якщо налаштувати лазер на певну частоту і направити випромінювання прямо на мікрофон пристрою, колонка може інтерпретувати це випромінювання як людський голос.

Команда вчених перевіряла свій метод на пристроях Google Home, Amazon Alexa і Facebook Portal Mini, а також на деяких смартфонах, що працюють на iOS і Android. Вчені випробували 60-міліватний лазер в цілому на 16 пристроях, що активуються голосом. Майже всі розумні колонки реагували на лазер з відстані до 50 метрів. Зі смартфонами все виявилося трохи складніше: наприклад, iPhone XR реагував на команди лазером з відстані не більше 10,5 метра, а Samsung Galaxy S9 і Google Pixel 2 - тільки з п'яти метрів.

Читайте такожВчені створили найчистіший лазерний промінь у світі

На відео, яке команда експериментаторів виклала на Youtube, показано, як колонка Google Home, реагуючи на "світлові команди", відкриває двері гаража і повідомляє точний час. Дослідники стверджують, цим способом можуть скористатися зловмисники, хоча це не дуже просто. По-перше, пристрій має бути на лінії прямої видимості для кіберзламщиків, так що навіть закриті штори поламають їм всі плани. По-друге, щоб зібрати обладнання для злому розумної колонки або голосового асистента на смартфоні, знадобляться безліч радіоелектронних компонентів (загальною вартістю близько 500 доларів) і певні технічні знання.

У статті, опублікованій у виданні Wired, вчені пропонують виробникам смарт-колонок запровадити додаткові засоби захисту для подібних пристроїв, щоб убезпечити їх від злому лазером: наприклад, додати ще один мікрофон або встановити спеціальний світловий фільтр. Google і Amazon вже відреагували на публікацію: представники компаній повідомили, що уважно вивчать роботу дослідників з Мічиганського університету. В Apple офіційно відмовилися від коментарів, а представники Facebook поки зберігають мовчання.