Вірусологи описали механізм передачі коронавірусу / Ілюстрація REUTERS

Вірусологам вдалося отримати прямі експериментальні підтвердження механізму, з допомогою якого коронавірус 2019-nCoV проникає в клітини носія.

Читайте такожЗафіксовано одному смерть від коронавірусу за межами материкового Китаю

Як повідомляє Naked Science, стаття з досягненнями вчених опублікована журналом Nature – там зібрано широкий огляд наявних знань про вірус і хвороби, що викликається ним.

Зазначається, що геном вірусу був «розшифрований» ще місяць тому. Проведене на цій основі моделювання показало, що глікопротеїн (S-білок) на поверхні 2019-nCoV схожий на аналогічний білок спорідненого вірусу SARS. За допомогою цієї молекули вірус зв'язується з рецепторами ангіозинперетворюючого ферменту 2 (Angiotensin-Converting Enzyme 2, ACE2), який бере участь у регуляції кровообігу. Цей зв'язок і є «воротами» для проникнення вірусу в клітину.

Автори нової статті, які працювали на чолі з Чжен-Лі Ші (Zheng-Li Shi) з Уханьского інституту вірусології, підтвердили цю гіпотезу експериментально. Використовуючи зразки 2019-nCoV, забрані у одного з пацієнтів ще в грудні, вчені заразили ними клітинні культури, показавши, що вірус здатний проникати лише в клітини, які мають на поверхні рецептори АСЕ2.

Разом з тим S-білок вірусу має і певні відмінності від SARS. Можливо, він здатний зв'язуватися і з сіаловою кислотою, яка є «воротами» для інших інфекцій, включаючи грип.

За деякими даними, 2019-nCoV може поширюватися і безсимптомно. Однак АСЕ2 представлений на поверхні клітин, які знаходяться досить глибоко в легенях. Малоймовірно, що хвороба, яка дісталася туди, могла залишатися безсимптомною і поширюватися.

А ось сіалову кислоту можна знайти у верхніх дихальних шляхах, завдяки чому вірус здатний поширюватися, ще не викликавши помітних проявів. Саме це і робить новий вірус настільки небезпечним.

Втім, деякі останні дані змушують сумніватися в його здатності і пов'язувати сіалові кислоти, і поширюватися без зовнішніх симптомів.

Як повідомляв УНІАН, про спалах пневмонії невстановленого походження у місті Ухань влада Китаю заявила наприкінці грудня 2019 року. Встановлено, що збудником захворювання став новий тип коронавіруса - 2019-nCoV. Вірус передається від людини до людини. Інкубаційний період коронавіруса становить від 2 до 12 діб.

Всесвітня організація охорони здоров'я 30 січня оголосила надзвичайну ситуацію міжнародного значення у зв'язку з поширенням коронавіруса з Китаю. Станом на 4 лютого в результаті зараження хворобою щонайменше 426 осіб померли, кількість заражених перевищила 19 тисяч.