
Росія налагоджує виробництво дронів Shahed зі збільшеною до 90 кілограмів бойовою частиною, це вдалося за рахунок зменшення запасу палива. Таку думку висловив авіаексперт, провідний науковий співробітник НАУ Валерій Романенко в ефірі "Суспільного".
"Росіяни весь час їх вдосконалюють. Раніше було п'ять варіантів бойової частини, але всі вони не виходили за масу 50 кг. Зараз пан Буданов доповідав про нову бойову частину вагою 90 кг. Тобто, судячи з усього, за рахунок зменшення запасу палива зроблена додаткова бойова частина вагою до 40 кг. Тобто, за рахунок дальності росіяни підвищили потужність бойової частини", - пояснив він.
Також, за словами експерта, російські окупанти весь час удосконалюють навігаційну частину, щоб БПЛА були більш стійкими до радіоперешкод, тому змінили конфігурацію антен.
Експерт додав, що Росія активно нарощує випуск ударних безпілотників. Романенко наголосив, що завод в Єлабузі випускає не лише ударні "Шахеди", а ї імітаційні "Гербери", які почали отримувати невелику бойову частину.
"Крім того, до виробництва долучився завод в Іжевську, який теж випускає ударні безпілотники. І все це, на жаль, летить на нас з наростаючими кількостями. Лише в Єлабузі РФ здатна виробляти до тисячі безпілотників на місяць. Плюс - якась кількість в Іжевську", - розповів експерт.
Як повідомляв УНІАН, у Головному управлінні розвідки Міноборони України раніше заявили, що Росія налагоджує виробництво аналога реактивного Shahed-238 – Гєрань-3 з малогабаритним турбореактивним двоконтурним двигуном Tolou-10/13, що забезпечує швидкість польоту до 550-600 км/год та дальність 2 500 км.
Також встановлено, що виготовлені на заводі у місті Єлабуґа БПЛА "Гербера", які раніше виконували імітаційну функцію, ворог почав споряджати бойовими частинами ОФБЧ-2,5 та інженерними боєприпасами КЗ-6.
Крім того, з початку 2025 року зафіксовано низку суттєвих змін у будові Shahed-136 ("Гєрань-2", "Гарпія"). Новий вид бойової частини вагою 90 кг; польотний контролер, блок розподілення потужності та акумуляторна батарея перенесені з носової частини у хвостову.