REUTERS

За два дні до китайського Нового Року місто Ухань і його околиці опинилися під карантином. Влада запровадила там такі умови, які можна порівняти з домашнім арештом для 56 мільйонів мешканців.

Заблоковані вдома мільйони китайців не змогли поїхати до рідних на свята. А ті, хто все ж виїхав, стали відрізаними від транспорту й можливості повернутися в місто, де працюють. Потреба підтримувати зв’язок, розважатися й просто нормально функціонувати не зменшується через епідемії. Китайці перенесли всі свої активності в кіберпростір, - пише Gazeta Wyborcza. В Ухані шкільні заняття проходять в інтернеті. Вчителі, так само як і перед поширенням вірусу, починають вести урок кожного ранку. Тільки тепер все відбувається в режимі відеоконференції.

Читайте такожБудинок моди Chanel переніс показ в Пекіні через коронавірус

Відео дня

Це полегшення для учнів, які готуються в червні здавати іспит гаокао. Це один з найважливіших іспитів у Китаї, який є умовою для вступу на навчання до закладів на рівні бакалавра. Якщо здати його погано, це може поставити хрест на мріях про кар’єру. Тому китайські сім’ї часто витрачають заощадження на репетиторство. Електронні лекції дозволяють трохи зменшити стрес, пов’язаний з підготовкою до іспиту.

Але навчання в інтернеті проходить далеко не без проблем. Трапляються випадки, коли доводиться сваритися з сусідами згори, щоб припинили стрибати й галасувати й не заважали вчитися. А у відповідь часто можна почути: «Вибачте, але ми граємо в WF і скоро закінчимо». В соціальних мережах «ходить» відео про те, як вчитель плавання тренує лежачого на дивані плавця. Не страшно, що води немає ані грама. Як виявилося, в домашніх умовах можна від шафи, яка символізує один берег, «пропливти» по дивану, махаючи руками й розгрібаючи подушки, й навіть зробити розворот на бильці, яке служить іншим берегом. Відео було зняте в місті Цзинань, де теж був запроваджений карантин.

Читайте такожВчені виявили причину швидкого поширення коронавірусу COVID-19

Завдяки епідемії відоблогери в Китаї збирають рекордні перегляди. Можна показувати що завгодно, тому що глядачів зараз дуже багато. В мережі, наприклад, поширювали фото «витворів мистецтва», зроблених в охоплених карантином домівках з того, що було під рукою. Можна побачити Мікі Мауса з соняшникового насіння чи робот Gundam, складеного з прищепок для білизни. Або ж дехто майструє мобільний туалет з коробки з-під взуття і двох сумок на випадок перебоїв у постачанні води. Популярним також став чоловік, який транслював марафон навколо кухонного столу.

На День Валентина, звісно, хітом стали віртуальні побачення. Романтична вечеря, прогулянка, невеликі подарунки й букети відійшли в минуле. Вулиці заражених міст були порожніми. У вітринах крамниць з біжутерією не видно жодного перстня з діамантом. В китайських соціальних мережах також з’явилася мода на домашні офіси. Комп’ютери на кухонних столах в оточенні домашніх дрібничок, за якими працюють китайці в піжамах. Офіційні костюми і сукні вони одягають лише у випадку відеодзвінків з колегами.

Читайте такожВООЗ назвала кількість інфікованих коронавірусом за межами Китаю

Електронна торгівля в Китаї теж змінилася через коронавірус. Навіть до епідемії були рекорди в обсягах продажів в інтернеті. Але страх перед вірусом ускладнив ситуацію. Замовити товар, кілька разів клацнувши мишкою, - це пів справи. А ризик прямого контакту з кур’єром, навіть якщо він носить маску, означає наразити себе на небезпеку. Аналогічна ситуація виникла з доставками їжі. Щоб заспокоїти покупців, в рахунку тепер вказують температуру кухара, пакувальника і навіть кур’єра.

Через COVID-19 в Китаї заробляють гроші на формах дистрибуції, яких раніше в країні не було. Власники найпопулярніших сервісів з фільмами билися за право отримати ліцензію на найсвіжіші кінопрем’єри. В кінотеатри в умовах карантину й так ніхто б не пішов. А витрати на зйомки потрібно якось повертати. Фірма Bytedance знайшла новий напрям для свого бізнесу, купивши права на китайську комедію «Загублені в Росії», яка повинна була вийти на широкі екрани перед китайським новим роком. За це вона заплатила 100 мільйонів доларів.

Читайте такожКоронавірус: кількість вилікуваних зросла до 18 тисяч осіб

Для передплатників сервісу Bytedance стрічка доступна безкоштовно. На перший погляд, сплата такої великої суми заради того, щоб потім роздати фільм, здається божевіллям. Але завдяки цьому сервіс зміг залучити 60 мільйонів нових користувачів. Тож покупка фільму виявилася цілком виправданою. Адже виходить, що компанія заплатила 1,5 долари за кожну пару очей, які будуть дивитися рекламу.