Від обмінника до маркетплейсу: як український фінтех робить купівлю валюти безпечною

Попри стрімкий розвиток онлайн-банкінгу українці продовжують купувати готівкову валюту в обмінниках майже у шість разів активніше, ніж безготівкову. Натомість фінтех-компанії долають цей розрив, створюючи інфраструктурні платформи, які додають зручності, безпеки та передбачуваності традиційному готівковому обміну. Про це повідомив "Мінфін".

Ринок валютних операцій в Україні демонструє парадоксальну динаміку: купівля та продаж валюти через мобільні застосунки зростає високими темпами. За даними НБУ, якщо раніше українці купували онлайн лише близько $50 млн на місяць, то за підсумками вересня цього року обсяги придбання валюти через інтернет зросли до $323 млн. При цьому обсяги продажу безготівкової валюти сягнули майже $350 млн. Однак готівкові операції все ще домінують - у вересні українці придбали готівки на $1,89 млрд.

Обсяги купівлі паперових грошей залишаються майже у шість разів вищими за онлайн-операції з кількох причин. По-перше, паперові гроші можна швидше використати, особливо в періоди непередбачуваності. По-друге, частина громадян не бажає тримати всі заощадження у фінансових установах. По-третє, люди побоюються посиленого фінансового контролю.

Відео дня

На тлі гострої потреби в готівці на ринку з'явилася технологічна інновація - маркетплейси пропозицій обмінників. Це платформи, які агрегують інформацію про курси, дозволяючи клієнтам зі смартфона чи комп'ютера знайти найвигідніший курс поруч і цілеспрямовано приїхати у потрібний пункт обміну.

Одним із прикладів побудови такої інфраструктури є мультисервісна фінтех-платформа КИТ Group, яка об'єднує фінансові компанії та надає їм цифрові інструменти для обміну валют.

Ключовою антикризовою функцією, що підвищує довіру клієнтів до процесу обміну, стало бронювання курсу на 60 хвилин. Цей інструмент дозволяє клієнту зафіксувати вигідний курс і гарантовано провести обмін пізніше незалежно від короткострокових ринкових коливань.

"Наразі бронюванням курсу активно користуються понад 30% клієнтів наших партнерів, - зазначають у КИТ Group. - Це показує, наскільки затребуваними стають сервіси, що дають передбачуваність у непередбачуваний час".

У КИТ Group наголошують, що їхня роль - бути саме інфраструктурною платформою, яка надає партнерам технологічні, маркетингові й аналітичні інструменти, а не проводити валютні операції самостійно. Компанія активно працює над автоматизацією операційних процесів, щоб мінімізувати людський фактор і скоротити час обслуговування.

"Диджиталізація - це вже не запит і не очікування, а спосіб бути ближче до свого клієнта, гарантуючи йому безпеку, прозорість, оперативність, надійність", - додають у КИТ Group.

Компанія планує інтегрувати штучний інтелект для автоматизованого аналізу ринку та перевірки ризикових операцій, адже майбутнє валютного ринку пов’язане із технологіями, які забезпечують прозорість і довіру.