false

Корпорація АТБ, яка керує найбільшою в країні мережею супермаркетів національного масштабу, є лідером галузі з інвестиційної активності - за два роки в розвиток мережі інвестовано мало не мільярд доларів.

Як повідомляють ЗМІ, організований мережевий рітейл став найбільш динамічним сектором вітчизняної економіки й продемонстрував приріст за підсумками 2020 року на рівні 8,4%. Також саме цей бізнес-сегмент швидше за всіх адаптувався до економічних і пандемічних викликів, завдяки чому вже з початку нинішнього року взяв швидкі темпи зростання: "за підсумками двох місяців 2021 року спостерігається збільшення обороту роздрібної торгівлі (на 4,6% з урахуванням зростання в лютому на 5,6%). Відбуваються структурні зміни щодо збільшення частки у ВВП, яка в 2020 році склала 13,9% в порівнянні з 13,2% в 2019 році", - наводять дані про динаміку галузі в Мінекономрозвитку. Разом з тим, як зазначають журналісти, збільшується вага організованого роздробу у ВВП, що підвищує статус галузі до рівня одного з ключових драйверів зростання української економіки.

"За даними Держстату, оборот роздрібної торгівлі (в реальному вимірі) в 2020 році виріс на 10,7% в порівнянні з 2019 роком, склавши 1211 млрд грн. За нашими оцінками, частина валової додаткової вартості роздрібної торгівлі в загальному ВВП країни зросла до максимального рівня за останні 4 роки – 4,6%", - розповів про важливість вкладу галузі в приріст ВВП України Сергій Ніколайчук, глава департаменту макроекономічних досліджень групи ICU.

Як найбільш показовий приклад, що відображає динаміку галузі, автори огляду наводять флагмана українського ринку роздрібної торгівлі - мережу супермаркетів АТБ, що налічує близько 1300 магазинів по всій території України: "для прикладу: завдяки лише розширенню присутності мережі "АТБ" в Україні з'явилося понад 5,5 тисяч робочих місць на додаток до існуючих на даний час в корпорації близько 70 тисяч. При зростанні обороту на 18,2% мережа збільшила сплату податків на 26% - цей показник досяг рекордних 15,8 млрд грн. Нових галузевих даних за обсягами сплати податків іншими учасниками ринку і найбільшими платниками податків країни поки немає, але навіть дані попереднього року красномовно говорять про те, що організований Рітейл стає все більш помітним донором бюджету, поповнюючи його на мільярди гривень".

Корпорація АТБ, згідно з аналітичними даними про інвестиції в цьому бізнес-сегменті, стала не тільки найбільшим гравцем свого ринку, але і найбільш активним інвестором як в галузі, так і в національному масштабі. "Вкладення корпорації АТБ в розвиток своєї інфраструктури протягом двох років складуть майже мільярд доларів США - це забезпечить завантаження і діяльність компаній-підрядників, замовників і клієнтів, що також позитивно відіб'ється на загальному стані економіки й зайнятості в Україні", - відзначають журналісти зростаючу роль внутрішніх інвесторів, у тому числі розширюються брендових торгових мереж, на тлі відтоку з України іноземних інвестицій за підсумками 2020 року на суму трохи менше мільярда доларів.

Корпорація АТБ повідомляє, що в 2020 році в розвиток мережі її магазинів було інвестовано близько 10 млрд грн, а в планах на 2021 рік - широкий пакет інвестицій у розвиток і розширення мережі на 12 млрд грн, розповів гендиректор корпорації АТБ Борис Марков, зазначивши, що внутрішні інвестиції найбільших українських компаній стають ключовим фактором підтримки зростання економіки України та добробуту українців.

"Роздрібна торгівля зростає швидше інфляції. Зокрема, роздрібний товарообіг продуктами харчування зріс на 22,4% у 2018 році порівняно з 2017 роком та додатково на 29,7% у 2019 році, досягнувши 295 млрд грн. У 2020-му зростання тривало і за кількістю нових об'єктів фуд-рітейлу стало рекордним: відкрилося 912 магазинів в порівнянні з 697 в 2019 році. Тенденція зростання ринку буде зберігатися", - коментує динаміку галузі Дмитро Ануфрієв, партнер, керівник департаменту корпоративних фінансів Deloitte в Україні.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram