Білорусь припинила постачати в Україну авіагас / фото flickr.com, sigmama

Держекспортер «Білоруська нафтова компанія» зупинила постачання пального в Україну у зв'язку з проблемами погашення податкових векселів, виданих під час імпорту палива в поточному році.

Читайте такожЗМІ з'єднання ясували, хто стоїть за поставками російського вугілля в Україну через Білорусь

Про це повідомляє enkorr з посиланням на джерела.

Відео дня

За наявними даними, ДФС висловила претензії до порядку заправки авіапальним із залученням сторонніх компаній без переходу права власності на авіапальне. Між тим послугами спеціалізованих компаній із заправки повітряних суден користується чимало постачальників і виробників авіапалива, у тому числі й найбільше з них ПАТ «Укртатнафта», зазначає видання.

Характерно, що раніше ДФС в офіційних роз'ясненнях стверджувала, що підтвердженням цільового використання реактивного пального є як заправки в повітряні судна суб'єктами господарювання власного пального, так і пального, яке належить іншим суб'єктам господарювання.

За інформацією enkorr, «БНК-Україна» 14 лютого надала необхідні документи, що підтверджують цільове використання пального, проте до поточного моменту вони залишаються не погашеними. У зв'язку з цим компанія прийняла рішення з 1 березня тимчасово зупинити нові поставки.

Партнером «БНК-Україна» із заправки авіагасом в аеропортах є компанія Baltic Ground Service (BGS).

Нагадаємо, в першій половині січня імпортери авіапалива постали перед труднощами в роботі нового порядку, в частині реєстрації та погашення податкових векселів.

Першим погашення векселів здійснив НПЗ «Укртатнафта». 29 січня, після інциденту з затримкою рейсів з "Борисполя" «Міжнародними авіалініями України» (МАУ), виробникові вдалося розв'язати конфлікт з Державною службою фіскальної.

З 1 січня 2019 року, з метою боротьби з нецільовим використанням авіаційного гасу, набрали чинності зміни до Податкового кодексу, що передбачають десятикратне збільшення ставки акцизу на авіаційний гас, якщо імпортер або виробник не підтвердить, що паливо було використано для заправки літаків або поставки для Міноборони та Держрезерву.

Щоб розмитнити або сплатити акциз під час виробництва авіаційного гасу за базовою ставкою €21/тис. л, тобто без застосування підвищувального коефіцієнта 10, імпортер або виробник зобов'язаний оформити податковий вексель. Він видається на суму акцизного податку, розрахованого виходячи з поставленого обсягу пального і різниці в ставках акцизного податку €210 €21/тис. л, тобто €189/тис. л.

Зміни до Податкового кодексу в частині посилення контролю над обігом авіагасу введено для боротьби з його нецільовим використанням, зокрема змішуванням з ДТ, акциз на який €139,5/тис. л.