Літак Boeing 737 MAX 8 / REUTERS

Розслідування катастрофи літака Boeing 737 MAX в Ефіопії, що проводиться американськими фахівцями, сконцентроване навколо роботи системи поліпшення характеристик маневрування по тангажу (MCAS).

Як повідомляє в п'ятницю, 29 березня, видання The Wall Street Journal (WSJ), аналіз інформації, отриманої з бортових самописців, показує, що MCAS була включена незадовго до аварії, передає dw.com.

Видання зазначає, що отримані вагомі докази того, що саме система MCAS відповідальна за авіакатастрофи Boeing 737 MAX в Індонезії та Ефіопії.

Відео дня

Висновки експертів, які вивчали матеріали, надані Аддіс-Абебою, передані до Федеральної авіаційної адміністрації США (FAA). Проте розслідування, зазначає WSJ, ще не завершено.

Читайте такожСкандал довкола Boeing 737 MAX: компанія створила оновлення для комп'ютерної системи літака

Система MCAS з'явилася в зв'язку через те, що конструктори Boeing встановили на літаках лінії MAX двигуни більшої потужності та більшого діаметру, ніж це було на попередній моделі Boeing 737 серії NG. Конструкторам довелося вкоротити кріплення двигунів, а самі турбіни розмістити попереду в крила. Однак, в результаті змінилася аеродинаміка літака. При зльоті двигуни розвивають таку тягу, що літак небезпечно задирає ніс, і це призводить до загрози зриву потоку й звалювання машини. Датчики MCAS повинні контролювати швидкість лайнера і кут атаки і, у разі перевищення останнім певного рівня, автоматично опускають ніс літака.

У жовтні 2018 року невдовзі після зльоту розбився літак індонезійської бюджетної авіакомпанії Lion Air. 10 березня 2019 року також невдовзі після вильоту з аеропорту Аддіс-Абеби впав Boeing 737 Max 8 авіакомпанії Ethiopian Airlines. В обох випадках експерти відзначають порушення траєкторії й швидкості набору висоти з наступним неконтрольованим падінням лайнерів.

Більшість країн світу, включаючи Україну і США, заборонили експлуатацію Boeing 737 MAX до закінчення розслідування. У свою чергу авіаконцерн заявив про розробку нового програмного забезпечення, яке дозволить усунути дефекти в роботі MCAS.