Фото facebook/Kravtsov.Evg

Кожного раза нове керівництво "Укрзалізниці" пише нову стратегію, але забуває про головне - необхідності її реалізацію.

Про це у Facebook написав глава Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко, коментуючи нову стратегію "Укрзалізниці" на найближчі п'ять років, яку затвердив Кабмін, повідомляє 112.ua.

"Кожне нове керівництво приходить в УЗ і пише нову Стратегію. При цьому всі забувають про головне - необхідності її реалізації. Розробляла Стратегію Наглядова рада УЗ. До компетентності її членів в цілому є великі питання. Вони не вміють ставити завдання, забезпечувати результат, у них немає мотивації і розуміння проблемних питань діяльності компанії. Ця Стратегія не має цільових показників, KPI для менеджменту, цілей щодо підвищення ефективності і зниження витрат. А, значить, УЗ спочатку ставить некоректні стратегічні цілі, які заведуть галузь і економіку в ще більший тупик", - написав він.

Відео дня

Він також відзначив головні 5 питань до нової стратегії УЗ.

"Обґрунтовані тарифи. Саме це стоїть на першому місці серед основних стратегічних ініціатив? У розумінні УЗ "обґрунтовані" - означає максимально можливі. Тобто вже при постановці цілей створюється конфлікт інтересів з клієнтами. І ніхто за це не говорить про те, що потрібно задовольнити потребу клієнтів або досягти з ними згоди. Більше того, як ми знаємо, УЗ не встановлює тарифи. Вона лише дає свої пропозиції: обґрунтовані чи не дуже, а затверджує їх акціонер, тобто Кабінет Міністрів. А, значить, досягнута ця мета може бути тільки лобістськими методами. Тобто компанія у своїй Стратегії спочатку ставить лобістські цілі?", - пише він.

"Реорганізація товариства, боротьба з корупцією, раціоналізація, тобто все те, що вимагає дій з боку керівництва компанії – тільки на других ролях. Боротьба з корупцією. Не усунення, а боротьба. Знову процес, знову менеджмент ні за що не відповідає. Він бореться. Якими методами? Запуск комплаєнс-офісу, який буде сам джерелом корупції, як багато антикорупційних органів в нашій країні. Йдеться і про превентивні заходи, але що мається на увазі - не зазначено. Напевно, творці Стратегії і самі не дуже розуміють", - зазначає він.

"Довгострокова інвестиційна програма. Передбачено два пункти:

1). Усунення накопиченого недоінвестування в інфраструктуру в минулі роки;

2). Збільшення якості та продуктивності рухомого складу, особливо тягового. Навіть аналізувати складно, так як нічого не зазначено. І потім відповідати менеджменту теж не за що", - пише він.

"Немає спонукання до дії. Наприклад, пункт у розділі "Раціоналізація активів": "Визначення оптимальної кількості та розташування виробничих підрозділів". Визначили. Що далі? Які рішення чи дії потрібні? Так у всьому. Тому, що документ орієнтований на процес, а не результат", - зазначив Криворучко.

Він також зазначив, що єдиний позитивний момент у новій стратегії - її регулярні публічні обговорення.

"Єдиний позитивний момент – це публічні обговорення виконання Стратегії кожні 6 місяців. В принципі, це крок до прозорості. Але з такою постановкою цілей, менеджмент буде помпезно розповідати про свої успіхи в їх виконанні. Але розслаблятися не варто. Спитаємо з усіх. Мало не здасться", - резюмував він.