Однією з причин майбутнього колапсу стане нестача робочих локомотивів / фото УНІАН

"Укрзалізниця" вперше у 2019 році вводить масштабні обмеження з відвантаження зерна в напрямку портів. Обмеження на відправку зерна в зерновозах власного та орендованого парку торкнутися портів Одеси та Миколаєва. Це означає, що держмонополіст просто не справляється з доставкою зерна в порти.

Про це в коментарі 112.ua розповів голова Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко.

Подібні обмеження - перша ластівка наближення транспортного колапсу, вважає Криворучко.

Відео дня

"Чим більше я спілкуюся з нашими залізничниками, тим більше розумію, що вірити даним, які дає "Укрзалізниця", не можна. Вони просто некоректні. Це стосується і даних про нібито достатність локомотивної тяги в справному стані. Локомотивів у нас не вистачає, машиністів не вистачає, транзит в порти зростає. А це означає, що ми не зможемо вчасно вивезти наше зерно. Логічно, що в цей сезон українські аграрії у нас мають бути в пріоритеті на відправку своєї продукції, але, на жаль, ми не зможемо її вивезти. По меншій мірі, до тих пір, поки "Укрзалізниця" не перегляне свої пріоритети. Колапс буде через рекордного врожаю – плюс 2,5 млн тонн у порівнянні з минулим роком – плюс через неконтрольованого зростання транзиту – якщо в першому півріччі це було 300 тисяч тонн транзитних вантажів, то в липні це вже більше ніж 700 тисяч тонн – плюс через брак робочих локомотивів і машиністів та іншого персоналу", - зазначив експерт

За його словами, при збереженні такої ситуації у серпні-вересні, ми спостерігатимемо транспортний застій, а країна зазнаватиме збитків. Криворучко впевнений, що "Укрзалізниця" має в поточній ситуації підтримати вітчизняних вантажовідправників і віддати пріоритет українським вантажам.

"Виходом з цієї ситуації може бути професійного призначення посадової особи, яка візьме на себе відповідальність і зробить необхідні кроки – виділення коштів на терміновий ремонт локомотивів, можливо, тимчасове обмеження іноземного транзиту до рівня минулого року. Іншими словами, керівництво має оптимізувати роботу компанії, щоб у піковий сезон вона справлялася із завданнями", - резюмував Криворучко.