Ілюстрація REUTERS

Для реєстрації авто, придбаного закордоном, у Сервісному центрі МВС треба мати сертифікат відповідності. Втім, деякі органи сертифікації прямо порушують закон, заробляючи на громадянах та державі. 

Один з таких прикладів –ТОВ «Рівнестандарт», який працює, незважаючи на кримінальні провадження та навіть вироки щодо його працівників, пише Lenta.ua.

Про незаконну схему, за якої ТОВ «Рівнестандарт» вдалося «приватизувати» оформлення сертифікатів, ще в 2015 році писали «Наші гроші». Так, колишній керівник ДП «Рівнестандартметрологія» Віктор Зарудний позбавив держпідприємство доходів від сертифікації на користь ТОВ «Рівнестандарт». У січні 2014-го Зарудний очолив держпідприємство завдяки тодішньому губернатору від Партії регіонів Василю Берташу. Під час керівництва Зарудного значно зменшилася кількість сертифікатів ДТЗ «Рівнестандартметрології». Водночас цей показник різко виріс у ТОВ «Рівнестандарт»: доходи з держпідприємства перетекли в приватні руки. Про схеми фальсифікації документів при проведенні лабораторних випробувань по сертифікації автомобілів за участі Берташа та Зарудного з посиланням на дані КРУ писав Мустафа Найем.

Відео дня

Наразі на розгляді в судах тривають кримінальні провадження стосовно службових осіб ТОВ «Рівнестандарт». Так, Управлінням з розслідування особливо важливих справ Головного слідчого управління Генпрокуратури проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42017200000000074. Як зазначається у матеріалах розслідування, при проведенні сертифікації ТОВ Рівнестандарт оплата від замовника приймається готівковими коштами в розмірі 2 500 гривень за один автомобіль, ввезений з країн Європи, в розмірі до 4 000 доларів США за один автомобіль ввезений із США для звичайних громадян та в розмірі від 1 000 доларів США для постійних клієнтів, які завозять оптові партії з США. 

Читайте такожЯк працюватиме автофіксація штрафів у Києві та коли чекати листів щастя: деталі

При цьому сертифікати видаються на автомобілі, які не відповідають вимогам українського законодавства, зокрема відбувається видача сертифікатів на автомобілі із США без виправлення їх конструктивних особливостей (паски безпеки, світлові прилади та ін.) заборонених на території України. Окремо надається послуга по видачі сертифікатів на автомобілі екологічного стандарту Євро-4 із зазначенням неправдивих відомостей, що вони відповідають стандарту Євро-5. «Враховуючи суму доходу приховану від оподаткування є підстави вважати, що службові особи ТОВ Рівнестандарт ухилились від сплати податків на суму близько 100 млн гривень лише протягом 2017 року, при цьому така діяльність товариства продовжується і на даний час», - зазначається в ухвалі суду від липня 2019 року по справі №757/38999/19-к.

Втім, поки тривають провадження, керівництво підприємства продовжує заробляти гроші. Так, напередоднізавершення пільгового періоду розмитнення «євроблях» у лютому 2019 року, за свідченнями рівнян компанією «Рівнестандарт» утворювалися цілі черги.

Окремо слід відмітити, що працівники «Рівнестандарт» фігурують в інших кримінальних справах, щодо яких вже є вироки. Зокрема, СБУ у Луцьку викрила експерта товариства «Рівнестандарт», який за хабарі видавав «липові» сертифікати безпеки «Євро 5» на автомобілі. 4 березня 2019 року Луцький міськрайонний суд Волинської області виніс вирок у кримінальному провадженні за №42018030000000282.

В 2017 році Міністерство інфраструктури спробувало вжити заходів задля припинення незаконної діяльності ТОВ «Рівнестандарт» та анулювало призначення його органом із сертифікації. Втім, суд дійшов висновку «про відсутність повноважень у Комісії та Міністерства на здійснення дій по оцінці дотримання чи порушення ТОВ правил сертифікації». Відповідне рішення ухвалив Рівненський окружний адміністративний суд. Цей же суд в січні 2020 року знов дуже оперативно – день в день, задовольнив заяву про забезпечення позову від ТОВ «Рівнестандарт», оскільки 21 січня Національне агентство з акредитації (НААУ) скасувало атестати про акредитацію ТОВ. 

Отже, наразі «Рівнестандарт» продовжує заробляти гроші на незаконних схемах, і, як не дивно, держава нічого не може з цим зробити. Є надія, що в рамках реформування правоохоронних та судових органів, а також перезавантаження державного механізму, ця ситуація зміниться і Україна нарешті зможе відрізати корупціонерів від «кормушки».