
Через зростання тарифів на вантажні перевезення та відсутність комунікації з Укрзалізницею як основним перевізником, існує ризик зупинки ключових галузей економіки. Про це заявила виконавча директорка НАДПУ Ксенія Оринчак.
Оринчак зазначила, що занепокоєння зростанням вантажних тарифів висловлюють не лише промисловці, а й аграрний сектор. "Якщо підключилися аграрії, це означає, що ситуація просто на межі. Спочатку почнуть зупинятися заводи і переробні фабрики. А далі ті, хто вирощують навіть лохину, пшеницю і зернові культури", – попередила вона.
Вона наголосила, що зупинка виробництв може призвести до падіння економіки, зупинення контрактів та скорочення робочих місць. За її словами, у випадку подальшої бездіяльності існує ризик, що українські підприємства опиняться у ситуації, коли їх можуть скуповувати міжнародні корпорації за мінімальною вартістю.
Коментуючи позицію держави та регулятора, Оринчак заявила, що діалогу з Укрзалізницею у бізнесу немає – адже зараз, коли промисловці та аграрії сигналізують про кризу, Укрзалізниця публічно зосереджена на власних проєктах і публічних заходах.
Раніше представники промислових галузей заявляли, що різке підвищення тарифів на вантажні перевезення може поглибити кризу у видобувному та переробному секторах і вплинути на експортні можливості країни.
Раніше гендиректор Українського клубу аграрного бізнесу Олег Хоменко також розкритикував намір Укрзалізниці підвищити на 40% тариф на вантажні перевезення. За його словами, логістика зараз займає до 15% у собівартості агропродукції, тому таке зростання миттєво вдарить по здатності фермерів працювати.