Нардеп закликав реформувати державну політику щодо безпеки на дорозі / фото прес-служба Слуга народу

Аварійність та смертність на дорогах України залишається гострою проблемою, переважно з причин низького рівня безпеки доріг, що призводить до величезних фізичних і моральних страждань суспільства, економічних втрат через травмування і загибель працездатного населення.

Про це повідомив Юрій Корявченков, народний депутат Верховної ради України IX скликання, Голова підкомітету з питань автомобільних доріг і дорожнього господарства.

"Науково доведено, що 95% ДТП можна запобігти. Тобто усі дорожні аварії не є стихійним лихом, вони піддаються науковому аналізу, який може виявити саме причини, чинники та обставини, як кожного окремого випадку ДТП, так і великих аварій, на рівні міста, області чи країни", - зазначив депутат. 

Він вважає, що державна політика України щодо безпеки дорожнього руху у її теперішньому стані потребує  реформування, як мінімум у трьох фундаментальних напрямках:

  1. Покращити виконання зобов’язань держави перед суспільством у сфері безпеки дорожнього руху. Зокрема, щодо безпечних доріг, безпечних транспортних засобів, безпечної поведінки водіїв та пасажирів, а також у сфері надання екстреної медичної допомоги при ДТП.
  2. Покращити Державну систему управління, виконання і контролю, в якій мають бути наявні інституційна відповідальність та координація дій різних органів.
  3. Аналіз чинних та осучаснення пріоритетів державних цілей та стратегії дій у сфері безпеки дорожнього руху, впровадження системи моніторингу і оцінки дієвості певних заходів.

Сьогодні Комітет з питань транспорту та інфраструктури працює над удосконаленням українського законодавства, як у сфері безпеки, так і у сфері електричного персонального транспорту. Наприклад, рекомендує Верховній Раді України повернути законопроекти з законодавчого унормування дорожнього руху електросамокатів, сігвеїв, сегвілів, гіроскутерів, а також закріплення прав, обов'язків та відповідальності осіб, які ними керують, на доопрацювання (використовувати технічно справні транспортні засоби, не перевозити пасажирів, встановити розміри штрафів тощо).