У вагонах "Укрзалізниці" готуються святкові страви / фото УНІАН, В'ячеслав Ратинський

Сьогодні "Укрзалізниця" разом з Фондом Говарда Баффета відправила благодійний потяг-кухню (Food Train). Цей потяг може автономно працювати до семи днів, а обладнання поїзда дозволяэ готувати повноцінні страви: супи, каші, салати, м’ясо.

Кореспондент УНІАН в зимовий ранок відвідав цю подію на центральному вокзалі Києва та проінспектував, як у вагонах "Укрзалізниці" готуються святкові страви: запечена індичка та гарбузовий пиріг для прифронтової Харківщини.    

Спочатку, щоб не стояти в очікуванні підготовки потяга на пероні вокзалу в осінній мороз, нас провели у комфортну лаунж-зону, яка розташована на першому поверсі вокзалу. До речі, вхід для пасажирів в цю кімнату відпочинку наразі коштує 170 гривень за годину перебування.  

Відео дня

"Хтось з присутніх коли-небудь проводив ранок Дня подяки на залізничному вокзалі?", - цікавиться керівник пасажирського напрямку УЗ Олександр Перцовський, звертаючись до присутніх, серед яких, зокрема, посол США в Україні Бріджит Брінк та голова правління "Укрзалізниці" Євген Лященко.

Голова правління «Укрзалізниці» Євген Лященко та керівник пасажирського напрямку УЗ Олександр Перцовський / фото УНІАН, Дмитро Петровський

В Сполучених Штатах День подяки – це державне загальнонаціональне свято, яке відмічають у четвертий четвер листопада. Цей день пов'язаний з закінченням сільськогосподарських робіт: люди дякують Богові за вирощений врожай та всі досягнення, які відбулися за рік.  

Тому для посла США в Україні Бріджит Брінк це свято є традиційним, тоді як українці поки ще тільки привчаються до цієї гарної традиції.  

Посол США в Україні Бріджит Брінк / фото УНІАН, В'ячеслав Ратинський

"Символічно, що Food Train вирушив у перший рейс у День подяки. Сьогодні ми хочемо подякувати нашим військовим та тим, хто кожного дня рятує цивільне населення у прифронтовій Харківщині. Це медики, поліцейські, працівники ДСНС, саме до них поїде наш поїзд та повезе святкові страви", - сказав голова правління УЗ Євген Лященко.   

Після цього всіх запросили пройти на самостійну екскурсію цими гастрономічними вагонами. Перед входом у потяг просять вдягти чистий білий халат і шапочку, щоб підтримувати кухню в чистоті.

Перед входом в вагон просять вдягти чистий білий халат і шапочку, щоб підтримувати кухню в чистоті / фото УНІАН, В'ячеслав Ратинський

Перше, що кидається в очі – це чистота всієї кухні на рівні гідного ресторану. На потязі є шеф-кухар, ще додатково 14 співробітників на кухні, а також окремо сім залізничників. За словами шефа, сьогодні тут має готуватися 400 порцій їжі. Загалом же Food Train здатен виготовляти 10 тисяч порцій їжі на день.

Кухня в поїзді / фото УНІАН, В'ячеслав Ратинський

Довжина унікального потяга складає 150 метрів, і він здатен автономно працювати 5-7 днів. Всього у складі поїзда є шість вагонів:

- генераторний вагон потужністю біля 400 кВт, а також власна заправна станція для автономної роботи;

- вагон-холодильник з морозильною камерою для зберігання продуктів;

- вагон з холодною кухнею для попередньої обробки продуктів;

- вагон з гарячою кухнею для приготування фінальних страв;

- вагон для персоналу поїзда з душем і пральною машиною;

- багажний вагон на 27 тисяч літрів води з фільтраційною та насосною станціями.

Крім того, внутрішнє обладнання поїзда дозволяє готувати супи, каші, салати, м’ясо. Всередині поїзда є спеціальні термобокси, які дозволяють транспортувати готові порції контейнерів з їжею від поїзда-кухні до споживача.

Всередині поїзда є спеціальні термобокси, які дозволяють транспортувати готові порції контейнерів з їжею від поїзда-кухні до споживача / фото УНІАН, В'ячеслав Ратинський

Цей потяг не має публічно оголошеного графіку курсування на декілька тижнів вперед, як у випадку зі звичайними пасажирськими поїздами, оскільки його головна мета – надання гуманітарної допомоги українцям на прифронтових територіях, а тому він може бути ціллю для ворога.

"Я би не хотіла давати багато інформації про цей потяг, оскільки це може бути небезпечно. На прифронтових територіях він може бути ціллю для ворога, який захоче вдарити по якомусь вагону ракетою", - сказала кореспонденту УНІАН співробітниця "Укрзалізниці".

В УЗ повідомляють, що створення та робота цього поїзда повністю фінансуються Фондом Говарда Баффета, який сьогодні особисто не був присутній на презентації. Але він надіслав відео-повідомлення, в якому пообіцяв завітати до України у грудні, щоб разом із командою Food Train пропонувати їжу всім українцям уздовж лінії фронту.

Після самостійного обходу вагонів на нас на вулиці вже чекала готова, гаряча індичка.

На вулиці вже чекала готова, гаряча індичка / фото УНІАН, В'ячеслав Ратинський

Кухарі приготували дуже смачно. Тепле м’ясо птиці вийшло соковитим, картопля - хрусткою та ніжною з пікантною капустою з журавлиною. На десерт подали солодкий, смачний гарбузовий пиріг. 

Саме ці приготовлені страви поїхали на потязі-кухні до прифронтової Харківщини, де їх передали мешканцям міст, які потребують продовольства.

Потяг вирушив з Центрального вокзалу Києва рівно об 11:00.  

Вас також можуть зацікавити новини: