фото facebook / Kravtsov.Evg

За останні п'ять років, в результаті масового ввезення в Україну списаних вагонів (т. зв. "вагонометалобрухту") з Російської Федерації, українська вагонобудівна галузь практично померла.

Таку думку висловив заступник директора Департаменту з комерційної роботи "Укрзалізниці" Валерій Ткачов, пише ZN,UA з посиланням на Інтерфакс-Україна.

"Якщо на піку виробництво вагонів в Україні становило понад 50 тис. од.на рік, то в минулому році побудовано всього 3200 вагонів (падіння близько 71%). У 2021 році за дев'ять місяців побудовано взагалі тільки 1200 вагонів (падіння приблизно на 51%)", - сказав він.

За його словами, машинобудування і вагонобудування в Україні вмирають. "А у вагонобудуванні - понад 30 тис. працівників, приблизно 12 підприємств. Заводи зараз на межі закриття, втрачають роботу працівники, суміжні виробництва теж стагнують", - повідомив В.Ткачов.

Відповідаючи на питання про те, скільки коштів необхідно УЗ на програму оновлення рухомого складу, В.Ткачов повідомив, що "Укрзалізниця" планує протягом 7 років інвестувати в будівництво 22,6 тис. вагонів близько 50 млрд. грн. Приватні власники протягом 7 років придбають 23,25 тис.вагонів, витративши на це 56,6 млрд. грн.

"В цілому програма передбачає будівництво близько 46 тис.вагонів за 107 млрд. грн. протягом семи років", - констатував топ-менеджер.

За його словами, з цих 46 тис. вагонів близько 14,5 тис.планується побудувати на потужностях "Укрзалізниці", а інші будуватимуть на приватних вагонобудівних підприємствах.

"Ця програма насправді дуже помірна, багаторазово прораховані різні варіанти, проаналізовані терміни служби вагонів для того, щоб це не було стресом для всіх стейкхолдерів програми. Щорічно буде списуватися і будуватися від 3 до 11 тис. вагонів", - підкреслив В. Ткачов.