Фото facebook / Kravtsov.Evg

ФК "Інвестохіллс Веста" не претендує на стягнення з АТ "Укрзалізниця" боргу 399 млн грн, оскільки не є кредитором підприємства з червня 2021 року.

Про це повідомили в прес-службі фінансової компанії, коментуючи заяву члена Наглядової ради УЗ Сергія Лещенка у Facebook.

Також в "Інвестохіллс" заперечують зв'язок з бізнесменом Павлом Фуксом, в інтересах якого, за словами чиновника, нібито діє компанія, а саму заяву називають "спробою санкційного шантажу".

У компанії нагадали, що 9 вересня з рахунків "Укрзалізниці" було списано 78 млн грн в рамках процесу стягнення заборгованості "Донецької залізниці" на користь підприємства "Донбасенерго", що викликало негайну публічну заяву з боку Лещенка.

"Незважаючи на весь абсурд, виконавча служба Мін'юсту відкрила виконавче провадження і гроші списали з рахунку УЗ. На підході - списання ще 13,5 мільйонів доларів, тобто понад 360 мільйонів гривень за вимогами компанії "Інвестохіллс". Тобто всі антикризові заходи УЗ щодо наповнення компанії грошима закінчуються тим, що за боргами "Донецької залізниці" ці гроші списуються всупереч мораторію", - написав член Наглядової ради УЗ в Facebook.

Водночас в "Інвестохіллс" новиною про майбутній процес стягнення на користь компанії $13,5 млн за боргами ДЖД були здивовані. Адже ще влітку 2021 року, розуміючи, що питання заборгованостей підприємства приймає політичне забарвлення, фінансова компанія переуступила свої права вимоги до АТ "Укрзалізниця" новому кредитору. 9 червня 2021 року на офіційному сайті компанії була анонсована переуступка прав вимоги заборгованості за зобов'язаннями ДП "Донецька залізниця" перед ПАТ "Банк Форум" компанії "Тілмарк". Про переуступку прав вимоги також свідчить визначення госпсуду Донецької області від 8 червня 2021 року у справі №908/5205/14, на засіданні якого був присутній адвокат О.Філоненко, який представляє інтереси компанії-боржника АТ "Укрзалізниця". 

"Маючи постанову госпсуду Донецької області від 15 липня 2020 року про заміну боржника (ДП "Донецька залізниця") на правонаступника (АТ "Укрзалізниця"), підтверджену Верховним судом України, наша компанія прийняла рішення переуступити своє право вимоги боргу кілька місяців тому у зв'язку з потенційною політизацією процесу стягнення, що власне і сталося. Відносинам між господарюючими суб'єктами пан Лещенко намагається надати політичного забарвлення. При цьому, роблячи різноманітні заяви, він навіть не потрудився розібратися, хто ж є реальним кредитором, хоча всі необхідні відомості він міг би почерпнути у юристів УЗ. Ми всі прекрасно розуміємо, що ця PR активність викликана єдиною причиною - нездатністю менеджменту компанії і наглядової ради здійснювати ефективне управління фінансами і кредиторською заборгованістю держпідприємства", - зазначив засновник "Інвестохіллс" Андрій Волков.

Бізнесмен вважає, що і уряду, і Офісу президента, і ЗМІ час задатися питанням, чому "Укрзалізниця", у якої є кошти, щоб розраховуватися за боргами, проводить вибіркове погашення боргів (наприклад, десятки мільйонів доларів були погашені Ощадбанку Росії з відома і санкції Наглядової ради) і при цьому не вступає ні в які переговори, і навіть не відповідає на неодноразові письмові звернення кредиторів, яким, з якоїсь причини, борги віддавати не бажає.

"ФК Інвестохіллс" неодноразово закликала керівництво "Укрзалізниці" до мирного врегулювання проблемної заборгованості, писала листи і пропонувала реструктуризувати борг. Однак, ні конструктивного діалогу, ні навіть зворотного зв'язку від представників підприємства ми не дочекалися. Тому нами було прийнято рішення про переуступку прав вимоги до АТ "Укрзалізниця" іншій юрособі", - пояснив позицію компанії О.Волков. 

У правильності свого розуміння ситуації і послідовності УЗ у вибірковому погашенні боргів, за словами бізнесмена, компанія переконалася ще раз після того, як днями Північний апеляційний господарський суд задовольнив апеляційну скаргу "Укрзалізниці", визнавши недійсним укладений між "Промінвестбанком" і американським інвестиційним фондом VR Global Partners, договір купівлі-продажу права вимоги кредитної заборгованості АТ УЗ. Причина анулювання договору формальна і не має ніякого відношення ні до суті, ні до суми боргу - в "Укрзалізниці" наполягали, що VR Capital не мав права на придбання її боргів, оскільки це була так звана "операція факторингу", на яку в Україні потрібно мати ліцензію, а іноземний інвестиційний фонд не має статусу фінустанови в Україні. 

"Було б набагато правильніше, щоб окремі члени Наглядової ради перестали піаритися на проблемах ввіреного їм підприємства, а зайнялися своїми прямими обов'язками, а УЗ не вела численні битви в спробі відтягнути неминуче - виконання визнаних Верховним Судом вимог щодо погашення боргів компанії. Замість цього членам наглядової ради та менеджменту "Укрзалізниці" потрібно виробити єдині для всіх своїх кредиторів правила щодо реструктуризації боргів, вступити в діалог з усіма ними, не сортуючи за невідомими принципами, і, нарешті, привести фінанси компанії в порядок. Це дозволить УЗ вийти зі стану перманентного дефолту, який не дає компанії розвиватися і залучати необхідні інвестиції і в цілому позитивно позначиться на інвестиційному кліматі в Україні", - вважає засновник "Інвестохіллс".