Археологам вдалося дослідити приблизно 70% корпусу корабля / фото: sciencealert.com

У єгипетському Нілі виявлено корабель віком близько 2500 років, описаний давньогрецьким «батьком історії» Геродотом. Факт існування корабля такої незвичайної конструкції обговорювалося вже не перше століття.

Про це повідомляє ресурс popmech.ru.

Читайте такожВ Єгипті знайшли 40 стародавніх мумій

У фрагменті 2.96 «Історій», опублікованих близько 450 р. до н. е., Геродот описав тип вантажного судна Нілу, який назвав барісом.

Згідно з малюнками самого історика, це судно перебувало немов з цегельної кладки, викладеної папірусом, при цьому кермова вісь проходила через отвір в кілі. Відомості про подібні системи кермового управління в епоху фараонів надходили і з інших джерел, проте ніяких доказів у вчених не було.

Знахідка, яка отримала назву «Корабель 17», вийшла з нині затонулого портового міста Тоніс-Геракліон поблизу дельти Нілу, що датується періодом 644-332 рр. до н. е. Дослідникам вдалося виявити тут понад 70 свідчень корабельних аварій і відшукати численні артефакти, які проливають світло на історію древнього торгового центру і його культуру.

Davies, N. de G., 1901−1902

Археологи відзначають напрочуд гарну збереженість корабля, який пролежав під водою близько 2500 років. На даний момент їм вдалося дослідити приблизно 70% корпусу. Археолог Даміан Робінсон з Оксфордського центру морської археології зазначає, що лише тепер вчені нарешті переконалися в правоті Геродота.

Враховуючи численні подібності і унікальну кермову систему, дослідники вважають, що «Корабель 17» настільки близький до описаного в книзі, що цілком міг бути побудований на тій же верфі, що і судно Геродота.