Викопна риба була в довжину 1,57 метра / Фото: sciencealert.com, Katrina Kenny

У Канаді виявили стародавню рибу, особливості якої проливають світло на те, як у сучасних істот з'явилися пальці.

Читайте такожОдна з теорій Дарвіна підтвердилася, вчені знайшли докази

У чотириногих тварин світу є декілька спільних рис: хребет, двостороння симетрія. І більшість з нас мають п'ять пальців на кожній з чотирьох кінцівок. Коли і як вони з'явилися у тварин, було загадкою. Палеонтологи тільки що знайшли саме раннє підтвердження цієї анатомічної особливості в плавці риби, яка жила 380 мільйонів років тому, повідомляє Sciencealert.

«Ми зробили важливий прорив у розумінні того, як рука була вперше сформована для всіх хребетних. Це перший випадок, коли ми однозначно виявили пальці, замкнені в плавці з променями у риби. Кісточки цих променів дуже схожі на те, як влаштовані кістки пальців у більшості тварин», — розповів палеонтолог Джон Лонг з Університету Фліндерс в Австралії.

Перехід від водних риб до чотириногих істот є одним з найбільш важливих в еволюційній історії, однак у знаннях сучасної науки є значні прогалини. Однією з таких прогалин була точка, в якій риба вийшла з глибини та почала добувати їжу в більш дрібних водах, що вважається проміжним кроком перед виходом на сушу.

«Це відкриття відсуває походження пальців у хребетних на рівень риб і говорить нам, що структура „руки“ хребетних вперше з'явилася в глибинах еволюції, незадовго до того, як риби покинули воду», — говорять вчені.