Ілюстрація / REUTERS

Зонд Juno зафіксував гігантські полярні сяйва на Юпітері. Спостереження дозволило вченим з'ясувати, звідки атмосфера газового гіганта бере енергію для потужного світіння. Виявилося, що механізм формування потужної аврори відрізняється від такого на Землі. Стаття астрономів опублікована в журналі Nature.

Потужні полярні сяйва, які називаються дискретними, на нашій планеті виникають через когерентне (синхронне) прискорення електронів за рахунок електричних потенціалів, спрямованих уздовж ліній магнітного поля біля полярних регіонів. Сяйва на Юпітері утворюються за рахунок заряджених частинок, енергія яких більше, ніж на Землі. На думку вчених, це має означати, що аврора на газовому гіганті формується завдяки тим же самим механізмам. Однак нове дослідження показало, що це не так.