Ілюстрація / REUTERS

Дивну, схожу на гель речовину на поверхні Місяця знайшов китайський місяцехід "Юйту-2". Тепер вчені визначили, що це таке.

Про це пише Newsweek, нагадуючи, що субстанція блискучого темно-зеленого кольору була виявлена на темному боці супутника Землі в липні минулого року. Першим її помітив Ю Тіані, який працює в команді операторів місяцехода. Він помітив речовину на краю ударного кратера й звернув на неї увагу вчених місії. А ті в свою чергу змінили маршрут апарата, щоб можна було більш детально дослідити дивну знахідку.

Читайте такожКитай зібрався запустити телескоп для пошуку позаземного життя

Лише тепер китайські вчені опублікували свій аналіз желеподібної речовини в журналі Earth and Planetary Science Letters. В них команда на чолі з Шен Гоу з Китайської академії наук в Пекіні вказала, що гель був виявлений в кратері Фон Карман.  Це великий ударний кратер, розташований в південній півкулі Місяця на зворотному боці супутника. Він лежить в межах ще більшого кратера під назвою Басейн Південний полюс, глибина якого становить близько 8 кілометрів, а діаметр - 2,5 тисячі кілометрів.

Шматок гелю мав розміри 50 на 15 сантиметрів. Він нагадував розплавлену брекчію - породу, яка формується під певним впливом. Зразки такої породи привезли на Землю астронавти місій "Аполлон".

"Темно-зелений колір й блиск, які було видно на зображеннях Pancam, можуть бути ознаками вірогідного вмісту скла", - зауважили китайські вчені.

"Скло в місячному реголіті зазвичай походить від розплавлення пород під впливом або через виверження вулканів", - пояснили вони.