ДПА з іноземної мови в 9-му класі включатиме аудіювання / фото УНІАН

В Україні ДПА з іноземної мови в 9-му класі включатиме аудіювання, повідомляє Міністерство освіти.

Зазначається, що з цього року впроваджується аудіювання як частина ДПА з іноземної мови в 9-му класі, щоб учні шкіл могли заздалегідь підготуватися до аудіювання під час ЗНО з іноземної мови в 11-му класі.

Згідно з повідомленням, цього року в 9-му класі ДПА проводитиметься з 3-х предметів: української мови, математики та третій – на вибір.

Відео дня

Читайте такожНа ЗНО-2018 класи для іноземних мов оснастять аудіопрогравачами

«Це може бути ДПА з іноземної мови: англійської, німецької, французької або іспанської. Атестація проводиться в письмовій формі та складатиметься з 3-х частин: аудіювання, читання, використання мови», - йдеться у повідомленні.

Як пояснив заступник міністра освіти і науки Вадим Карандій, торік вперше було введено аудіювання як частину тесту ЗНО з іноземних мов.

«Насамперед, щоб перевірити, наскільки учень не просто завчив матеріал, а й може ним користуватися, щоб вільно орієнтуватися в іншомовному середовищі. Звісно, ми почули багато критики щодо цього рішення, зокрема, що діти були не готові до такого формату тесту. Тож щоб ця підготовка була поетапною, з цього року частину аудіювання матимуть і завдання ДПА з іноземної мови в 9-му класі», - сказав Карандій.

Матеріали для ДПА з іноземної мови в 9-му класі готуватиме вчитель. Завдання мають відповідати рівню А2+ для тих класів, що вивчають мову на рівні стандарту, та рівню В1 для класів з поглибленим вивченням іноземних мов. На їх виконання учень матиме 60 хвилин.

Матеріали для аудіювання мають містити аудіозапис тексту та одне післятекстове завдання. Теми повинні стосуватися щоденних ситуацій спілкування і відповідати віковим особливостям та інтересам учнів 9-их класів. Це, наприклад, може бути фрагмент радіопрограми, прогноз погоди, опис чогось, телефонні перемовини тощо.

Для рівня стандарту аудіотекст має бути тривалістю 1-2 хвилини, для поглибленого вивчення – 3-4 хвилини. Учні прослуховують запис двічі, після чого виконують завдання до нього.

МОН радить добирати матеріали для ДПА з відкритих джерел, зокрема, з використанням низки ресурсів, зазначених у методичних рекомендаціях. У цьому ж документі є докладні вимоги до інших частин атестації з іноземної мови.

Для учнів 11-х класів, як і торік, ДПА з іноземної мови буде предметом на вибір та відбуватиметься в формі ЗНО. Сертифікаційна робота з англійської (французької, німецької, іспанської) мови налічує 59 завдань різних форм та складається з чотирьох частин: «Розуміння мови на слух (аудіювання)» (16 завдань), «Читання» (22 завдання), «Використання мови» (20 завдань), «Письмо» (одне завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю).

У тесті будуть завдання двох рівнів складності: стандарту та профільного. Учні, які вивчали іноземну мову на рівні стандарту або академічному рівні, мають під час реєстрації на ЗНО зазначити рівень «стандарту» (вони отримують оцінку за ДПА за виконання частини тесту, яка відповідає рівню стандарту або академічному). Ті ж, хто вивчав мову на профільному рівні, мають зазначати рівень складності завдань «профільний» (такі учні отримують оцінку за ДПА за результатами виконання завдань усього тесту).