этот материал доступен на русском

Аварія на танкері в Одесі: у Морській палаті не виключають, що винні "залишаться на плаву"

16:39, 29 листопада 2019
Суспільство
552 0
В асоціації нагадали, що власника судна на сьогодні так і не знайшли / фото УНІАН

Виконавчий віце-президент Асоціації "Морська палата України", капітан далекого плавання В'ячеслав Кисловський вважає, що в ситуації з танкером "Делфі" ("Delfi") винні "залишаться на плаву".

Як передає кореспондент УНІАН, про це він сказав на прес-конференції.

Кисловський висловив думку, що в морі сталося "абсолютно типова ситуація, яка показала досконалу некомпетентність дійових осіб зі спостереження і спроб порятунку судна".

Читайте такожВідпустки й право на житло: Рада вдосконалює законопроект про правовий захист військових

"Звичайна ситуація: море - 4 бали, вітер - 6, це ж не якийсь ураган пройшов. І ось ці служби ходили навколо, поки не дійшло до того, що маємо на сьогодні", - сказав він.

Представник організації, говорячи про правовий бік ситуації, підкреслив, що "судновласника так і не знайшли". "Судновласник - молдавський прапор судна, десь там зареєстрований, екіпаж незрозуміло, з якими документами", - зазначив Кисловський.

Він висловив думку, що платити за порятунок судна його власник "не має наміру і не буде", і витрати ляжуть на тих, хто рятував судно. "Всі вперлися в одну догму: не дають дозволу судновласники на порятунок судна, не дає судно "SOS". Це нісенітниця, тому що головна небезпека - неконтрольований дрейф судна за судноплавної акваторії й друге – ті екологічні наслідки, які він може заподіяти середовищу", - підкреслив представник "Морський палати України".

За його словами, в такій ситуації "без дозволу беруть, ставлять (судно – УНІАН) туди, куди потрібно, і таким чином його рятують".

"А судновласник вийде сухим з води, нікого не знайдуть. Так само, як при рятуванні буксира "Паралель" з баржею", - сказав Кисловський.

Говорячи про створення комісії з розслідування аварії "Делфі", він висловив думку, що "зараз, в черговий раз, покарають невинних і заохотять винних, або не помітять, що це сталося".

"Через місяць, 13 грудня - терміни закінчення роботи слідчої комісії - обов'язково знайдуть тих, хто не винен, а ті, хто винен, - залишаться на плаву. І це дуже гірко. Мені хочеться, щоб державні чиновники, які допустили державні хиби, якимось чином за це відповідали", - вважає Кисловський.

Також депутат міської ради Одеси Олександр Захаров, говорячи про те, кому пред'являти витрати з порятунку судна і витрати з ліквідації аварії, зазначив, що страховка при корабельній аварії відноситься до "страховці прапора", відповідно "молдавський прапор зобов'язаний забезпечити наявність цієї страховки".

"Якщо її немає якимось чином на судні, то цілком резонно та обов'язково потрібно пред'являти претензії того прапору, в даному випадку, Молдови, який не забезпечив наявність цієї страховки. І це треба було робити, тому що, переходячи на інші витрати, на суді буде позиція така: ви ж самі не рятували, тепер ці витрати буде нести Україна", - пояснив депутат, припустивши, що "судновласника ми не знайдемо".

Захаров також вважає, що щодо першого випадку, компенсації витрат на порятунок судна, "шанси 100% отримати від Молдови були ці витрати". "Чому не зроблено - не знаю, повна некомпетентність", - сказав депутат.

У свою чергу, виконавчий директор Всеукраїнської асоціації "Морська освіта", капітан далекого плавання Ілля Тихонов, говорячи про попередні причини аварії, зазначив, що справді була штормова погода, але вона, за його словами, була не такою, щоб зробити неможливою рятувальну операцію.

"Друге - відсутність на судні палива, і третє - дії екіпажу і судновласника. І одне, і друге - це очевидний серйозний недолік в організації роботи як судновласника, так і самого екіпажу", - зазначив Тихонов.

Крім того, він відзначив "відсутність своєчасних та ефективних дій з боку капітана порту" і "несвоєчасні і нескоординовані дії портових служб".

Тихонов також, серед іншого, назвав "відсутність реакції Морської адміністрації". "Морська адміністрація не брала участь у процесі рятувальної опеарции. Судно вискочило на мілину рано вранці 22 числа, Морська адміністрація тільки 26 числа видала наказ про розслідування аварії", - сказала він.

Як повідомляв УНІАН, у Чорному морі біля Одеси зазнав аварії танкер "Делфі" з трьома українцями на борту. Танкер подав сигнал лиха ще ввечері 20 листопада, коли потрапив у зону нагляду морського порту "Південний" (Одеська обл.). Пізніше в результаті негоди його віднесло до пляжу "Дельфін" в Одесі. Водолази евакуювали трьох членів екіпажу.

За даними Адміністрації морпортів, цей танкер був без вантажу.

Катастрофа танкера призвело до забруднення узбережжя. Зокрема, за інформацією в. о. голови Держекоінспекції України Єгора Фірсова, гранично допустимі норми були завищені в 157 разів. 25 листопада у мерії заявили, що рівень забруднення значно знизився.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter