Цикл Хальса "Євангелісти" називають унікальним / фото facebook.com/jurij.maslov

В Одеський Музей Західного та Східного мистецтва з Мілана (Італія) повернулися два з чотирьох полотен циклу «Євангелісти» голландського живописця XVII століття Франца Хальса – «Святий Лука» та «Святий Матвій».

Про це повідомив голова Опікунської ради музею Юрій Маслов на своїй сторінці в Facebook, назвавши картини головним мальовничим скарбом міста.

«Ми з директором музею Ігорем Пороником довго боролися за дозвіл Мінкульту вивезти ці роботи на виставку в Італію. Мені як голові Опікунської ради музею довелося побігати, але результати нашої участі у виставці перевершили всі очікування. Повний аншлаг в Палаццо Реалі та вражені італійці, які ніяк не могли повірити, що в нашій країні та нашому місті знаходяться роботи такого рівня», - розповів Ю.Маслов.

Франц Хальс вважається одним з трьох найвидатніших голландських живописців Золотого століття нарівні з Рембрандтом та Яном Вермеєром. Зіграв велику роль в появі такого напрямку живопису, як імпресіонізм.

Цикл Хальса «Євангелісти» вважається унікальним, тому що художник ніколи не звертався до релігійних сюжетів.

Полотна «Євангелістів» в 1771 придбала для прикраси імператорського Ермітажу Катерина Друга. Пізніше російський імператор Олександр I передав їх для прикраси храмів.

«Після Кримської війни дві інші роботи із зображеннями євангелістів Іоанна та Марка зникли. Їх знайшли лише відносно недавно: «Святий Іоанн» прикрашає музей Гетті в Лос-Анджелесі, а «Святого Марка» придбав російський олігарх Алішер Усманов та подарував ДМОМ їм. Пушкіна. Наші «Лука» та «Матвій» загубилися під час окупації, але були знайдені після війни... на Привозі та викуплені як роботи невідомого художника! Після чого повернуті в запасники музею. І тільки в 1958 році Ірина Лінник знайшла «Євангелістів» та атрибутувала їх, як ті, що належать пензлю Франца Хальса», - розповів історію полотен Ю.Маслов.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram