
Авіаінженери під час будівництва літаків періодично втілювали в життя радикальні ідеї, які виходили за рамки логіки, умовностей та естетичної привабливості. Деякі з таких літаків були створені для військових потреб, інші - для перевірки наукових теорій, при цьому більшість із них так і не надійшли в масове виробництво.
Портал Wionews розповідає про 6 найдивніших літаків у світі, конструкція яких дійсно вражає уяву.
Vought V-173 "Літаючий млинець"

Розроблений у США під час Другої світової війни, Vought V-173 здійснив свій перший політ у 1942 році. Спроєктований Чарльзом Циммерманом, він мав майже кругле, плоске крило, за що отримав прізвисько "Літаючий млинець". Метою проєкту було створення літака з чудовою підйомною силою і коротким зльотом, потенційно придатного для використання у військово-морських операціях. Однак поява реактивної тяги призвела до закриття проєкту, і він так і не надійшов на озброєння.
Hughes H-4 Hercules "Ялиновий гусак"

Літак, розроблений на замовлення промисловця Говарда Г'юза, був задуманий під час Другої світової війни для перевезення військ і техніки через Атлантику. Через брак металу у воєнний час він був побудований здебільшого з березової деревини, хоча й отримав прізвисько "Ялиновий гусак". Розмах крил майже 98 метрів робить його найбільшим літаючим судном з коли-небудь побудованих. Літак здійснив лише один політ, протримавшись менше хвилини, після чого його зняли з озброєння.
Бартіні Берієв ВВА-14

Розроблений радянським інженером італійського походження Робертом Бартіні на початку 1970-х років, ВВА-14 був створений для виявлення і знищення підводних човнів. Його відмітною особливістю були надувні понтони і підйомні струмені, що забезпечували вертикальний зліт з моря. Було побудовано всього кілька прототипів. Проєкт закрили після смерті Бартіні 1974 року, і літак так і не надійшов на озброєння радянської армії.
Edgley Optica

Вперше піднявшись у повітря 1979 року у Великій Британії, Edgley Optica призначався для цивільних цілей, як-от аерофотозйомка, охорона правопорядку і моніторинг навколишнього середовища. Його велика кабіна забезпечувала панорамний огляд, а безшумний вентилятор замінював звичайний пропелер. Розвиваючи максимальну швидкість близько 130 вузлів, він демонстрував чудовий стабільний політ на малих швидкостях. Хоча деякі літаки були запущені в обмежене цивільне використання, пожежа на заводі та фінансові труднощі призвели до того, що виробництво було недовгим.
Northrop Tacit Blue

Розроблюваний у США з 1982 року, Tacit Blue використовували для випробувань технології малопомітності в поєднанні з датчиками, що працюють у режимі реального часу. Закруглений фюзеляж із плоскими бортами і скошені поверхні надавали літаку незграбного вигляду, однак ці форми сприяли зниженню радіолокаційної помітності. Він літав до 1985 року в якості експериментальної платформи, але так і не став діючим військовим літаком, хоча результати його роботи безпосередньо вплинули на пізніші розробки в галузі малопомітності, такі як бомбардувальник B-2.
Похиле крило NASA AD-1

AD-1, створений NASA і Ames Industrial Company, здійснив свій перший політ 1979 року. Його крило могло нахилятися на кут до 60 градусів, що давало змогу поєднувати ефективність на високих швидкостях із керованістю на малих. Прототип здійснив 79 випробувальних польотів, перш ніж був знятий з експлуатації в 1982 році. Незважаючи на демонстрацію концепції, асиметричні сили і проблеми з управлінням завадили подальшому розвитку літака в серійному виробництві.
Раніше УНІАН писав про п'ять найбільших стратегічних бомбардувальників, які коли-небудь піднімалися в небо. Два з них активно використовує Росія.