Екіпаж "Принца Уельського" годують стейкаии з кенгуру / фото x.com/HMSPWLS

Коли журналісти востаннє піднімалися на борт британського авіаносця "Принц Уельський", моряки насамперед говорили не про бойові місії, а про їжу. І не дарма, адже кухня цього гіганта, який нещодавно повернувся із восьмимісячного розгортання в Індо-Тихоокеанському регіоні, давно здобула репутацію найкращої у Королівському флоті, пише Business Insider.

Щодня 71 кухар та ще понад 70 працівників кейтерингу готують для 1600 членів екіпажу до 8000 порцій їжі — сніданок, обід, вечерю та навіть опівнічну трапезу. Меню спільне для всіх — від адміралів до рядових моряків.

"Їжа — це моральний дух", — наголошує старшина Крейг "Джако", який наглядає за камбузами корабля.

Відео дня

Меню, гідне п’ятизіркового готелю

Щотижневе меню включає тематичні вечори — від шотландського до мексиканського, рибу по п’ятницях, стейки по суботах і класичну недільну вечерю зі смаженою їжею.

Серед улюблених страв екіпажу — каррі, баранина, риба з картоплею фрі та тірамісу.

Під час стоянки в Сінгапурі на обід подавали філе лосося, ковбаски з цибулею, запечені стейки, картопляне пюре, салати й суп дня.

А ввечері — італійська кухня: лазанья, курка пармезан, баранина по-римськи, фокачча й тірамісу на десерт.

Авіаносець поповнює запаси в кожному порту, де зупиняється, купуючи продукти в місцевих постачальників.

Так, у Сінгапурі камбуз HMS Prince of Wales приготував філе качки Хойсін, тофу, спринг-роли та креветкові чіпси, а в Австралії — навіть стейки з кенгуру.

За словами офіцера з логістики лейтенанта Дена, планування харчових запасів починається за 14 місяців до розгортання.

"Ми вирушаємо з Британії із замороженими продуктами, але постійно поповнюємо запаси — м’ясо, молоко, овочі. Їжа має бути різноманітною, щоб екіпаж відчував себе як удома", — пояснює він.

Їжа як частина бойового духу

Попри обмежений простір, "Принц Уельський" пропонує морякам справжній комфорт: три спортзали, сауни, караоке, кафе, навіть симулятор гольфу.

Але головною розкішшю залишається їжа, яка нагадує про дім.

"Після 12-годинної зміни ти просто хочеш прийти, поїсти й відчути домашній затишок. Це — найважливіше", — каже офіцер Ден.

Хоча HMS Prince of Wales на 20% менший за американський USS Gerald R. Ford, він перемагає у головному — у вмінні годувати своїх моряків не пайками, а повноцінно.

Інші новини про авіаносці

Як повідомляв УНІАН, навіть сучасні авіаносці зберігають "острови" праворуч — комбінацію зручності, фізики та традиції, що сформувала вигляд флотів світу.

Першим ідею розмістити "острів" на палубі ще у 1915 році запропонував льотний офіцер Королівського флоту Г. А. Вільямсон. І це не просто традиція, а наслідок законів фізики та історичного досвіду

Вас також можуть зацікавити новини: