
Польські військові льотчики, які керують винищувачами F-16, регулярно відпрацьовують дії в екстремальних ситуаціях. Головний елемент безпеки – катапультні крісла ACES II, здатні врятувати життя пілота навіть у найкритичніший момент, пише Wionews.
Військово-повітряні сили Польщі мають 48 літаків F-16C/D Block 52+, модернізованих до стандарту F-16V Block 72 за контрактом на $3,8 млрд. Вони становлять основу бойової авіації країни.
Як працює катапультування
У надзвичайній ситуації пілот тягне за ручку між колінами. Система спершу відкидає кабіну, після чого крісло за допомогою ракетних зарядів викидає льотчика з літака. Невеликі стабілізуючі парашути сповільнюють падіння, а на висоті близько 3 км розкривається основний парашут. Перед приземленням від крісла відділяється тільки пілот.
Польські пілоти F-16 регулярно проходять навчання на повноцінних симуляторах, а також наземні інструктажі з аварійного катапультування. Такі тренування допомагають відпрацювати швидку реакцію, вибір безпечного кута катапультування та мінімальної висоти, необхідної для виживання.