
Деякі керівники розуміють, як мотивувати своїх працівників за допомогою зворотного зв'язку та порад. Однак інші застосовують пасивно-агресивний підхід, який майже завжди призводить до поганих наслідків. Про це розповів дослідник лідерства та робочого місця Зак Меркуріо, передає CNBC make it.
Він зазначив, що погані керівники можуть часто використовувати такі три токсичні фрази:
- "Не забувайте, що вас можна замінити".
- "Ніхто не прийде тебе рятувати".
- "Ти маєш проявити себе".
"Є такий старий троп, який досі ходить в управлінських колах: "Не думай, що ти незамінний. Ми можемо знайти когось іншого". І я вважаю, що це дуже нездорово", - зазначив Меркуріо.
За його словами, коли керівники використовують ці фрази, то, швидше за все, намагаються заохотити своїх співробітників працювати краще або вийти за межі дозволеного, аби виконати роботу. Однак, як каже Меркуріо, насправді ці слова звучать як погрози та нагнітання страху.
"Коли люди відчувають, що їх можна замінити, вони, як правило, поводяться як замінники. Вони не з'являються, не приходять... вони фактично докладають менше зусиль. Ви фактично виснажуєте самооцінку людей, їхню самоповагу та відчуття власної спроможності, яке необхідне для покращення їхньої роботи", - пояснив експерт.
Водночас генеральний директор компанії Advanced Micro Devices (AMD), яка виробляє мікросхеми з мільярдним капіталом, Ліза Су радить ставити перед своїми підлеглими високі цілі, аби їх мотивувати. За її словами, вони можуть бути складними, але ви, як керівник, впевнені, що працівники здатні їх виконати.
"Людей дійсно мотивують амбітні цілі. Стратегія "ей, давайте просто зробимо трохи краще тут і там" - насправді менш мотивуюча", - каже Су.
Однак якщо ви бачите, що працівнику складно, сядьте та обговоріть з ним його продуктивність, перш ніж діяти радикально, радить Меркуріо.
"Іноді відділ кадрів пропонує комусь план підвищення продуктивності, а він ніколи не мав змістовних розмов [зі своїм босом], і у нього немає підтримки, щоб покращити свою роботу", - додав фахівець.
Якщо ваш керівник використовує такі фрази, то Меркуріо рекомендує записувати сказані ним слова і те, як вони вплинули на вас. Після чого поговоріть з босом про те, що ви відчули, почувши такі фрази. До прикладу, ви можете сказати:
"Я хочу добре працювати тут, але важко відчувати мотивацію, коли я відчуваю, що мене можуть замінити".
Якщо ж поведінка вашого керівника не змінюється, то, швидше за все, вам слід пошукати іншу роботу.
"Я також вважаю, що на цьому тлі корисно знайти і провести час, працюючи з людьми - колегами, лідерами в інших сферах, - які дають вам відчути, що ви важливі", - підсумував Меркуріо.
Інші поради експертів
Раніше мільярдер Воррен Баффет назвав кращий фільм про прорив жінки в бізнесі. Зокрема він порадив переглянути фільм Becoming Katharine Graham (Стати Кетрін Грем), який розповідає про кар'єру та життя першої жінки-генерального директора у списку Fortune 500 та легендарної видавчині The Washington Post.
"Люди недостатньо пам’ятають про Кетрін Грем, її історія багато в чому вплинула на Америку", - зауважив Баффет.
Також мільярдер назвав найважливіше слово справді успішної людини. За його словами, між "успішними і справді успішними" людьми є одна відмінність - їхнє відрізняє вміння сказати "ні".
Баффет пояснив, що відмова - це не грубість, а фільтр, який звільняє час для пріоритетного. Як зазначають експерти, нездатність сказати "ні" часто пов’язана з почуттям провини. Але кожне "ні" - це також "так" чомусь важливішому: глибокій роботі, відпочинку чи близьким.