Споживач на ринку газу має бути захищеним, і регулятор за цим стежитиме / фото УНІАН

Однією з важливих функцій регулятора в електроенергетиці (НКРЕКП) є забезпечення ефективного захисту прав споживачів.

Про це на вебінарі про запуск роздрібного ринку газу заявила екс-голова НКРЕКП, член комісії Оксана Кривенко.

"Зараз ми розглядаємо дуже багато скарг і звернень споживачів. Дуже багато звернень пов'язані з нарахуваннями за спожитий природний газ, зі звіркою показань лічильника, з перевіркою платіжок, які виставляють постачальники - правильно чи неправильно виставили рахунки. Зараз у нас є затверджені процедури розгляду спорів, якими ми також будемо користуватися, щоб розглядати будь - які суперечки, що виникають на ринку між споживачем і постачальниками", - розповіла Оксана Кривенко.

Відео дня

Вона також підкреслила, що одна з важливих функцій регулятора - забезпечити можливість споживачеві вибирати постачальника, змінювати його і вибирати більш вигідні та якісні послуги.

Говорячи про те, що отримає споживач від відкриття роздрібного ринку газу в Україні, Оксана Кривенко зазначила, що це, в першу чергу, доступ до більшого кола постачальників.

"Набагато більше постачальників можуть сьогодні запропонувати побутовому споживачеві свої послуги, і така конкуренція має сприяти зменшенню вартості природного газу. Також постачальник може пропонувати нові продукти. Запропонувати споживачеві будь-який набір пакету послуг. Як це, наприклад, працює в оператора мобільного зв'язку - або це передоплата, або це постоплата, або це місячна оплата, передоплата за заброньовані та гарантовані обсяги за певною ціною. Або це може бути пакет послуг, який передбачає варіативність ціни в залежності від обсягів споживання", - повідомила Оксана Кривенко.

В рамках вебінару також було піднято питання про надійність постачальників газу, які працюють з побутовими споживачами.

"Ми, як регулятор, будемо моніторити, і нам також дуже цікаво поспостерігати, як будуть себе вести учасники ринку, постачальники. У нас є форма моніторингу, яка відображає кількість змін постачальників, і я думаю, що за результатами відкриття ринку постануть дуже цікаві показники. Ми їх проаналізуємо і зробимо публічними, відзвітуємо, яка частина споживачів вже готова, і як часто змінювалися постачальники у споживачів", - зазначила Оксана Кривенко.

Говорячи про критерії вибору споживачами Постачальника, член НКРЕКП повідомила, що для кожного споживача може бути своя мотивація співпраці з тим чи іншим постачальником газу.

"Для когось зручно прийти в комфортний офіс, де йому запропонують каву-чай з шоколадною цукеркою і запропонують підписати угоду. Для багатьох це важливо, а деяким навпаки зручно, щоб одним кліком в телефоні можна було поміняти Постачальника, відправити документи онлайн і вже з наступного місяця отримати нижчу ціну.  А хтось вважає так: я не буду витрачати кошти на пошуки, я собі замовлю пакет на рік вперед і буду знати, що у мене протягом року не зміниться ціна. Кожен споживач має вибирати, а постачальник пропонувати такий широкий спектр послуг", - зазначила Оксана Кривенко.