Пальне в Україні й надалі буде в дефіциті. Принаймні, до кінця війни: так прогнозують урядовці та експерти.
Ворог продовжує нищити наші запаси нафтопродуктів і руйнувати шляхи їхнього постачання. Який вихід шукає уряд, йдеться в сюжеті ТСН.
З початком повномасштабної війни РФ Україна втратила власне виробництво бензину та дизелю, тепер все пальне імпортують з Європи. Кількість бензовозів, що перетинають кордон, зросла у 20 разів. Автотранспорт та залізниця - нині основні способи доставки пального до України.
Щомісяця імпорт пального до України зростає: у травні бензину завезли майже у 1,5 разу більше бензину, ніж у квітні, дизелю - на 82%. Червень уже б'є рекорди. Європа з такими українськими апетитами ледь справляється.
"Дешевого пального більше не буде. Тобто ми маємо зрозуміти, що в Україні тепер європейська ціна на пальне. Європейська ціна - це 1,5 євро за літр", - заявив Олександр Харченко, директор центру досліджень енергетики.
Та на сьогодні дефіцит пального все одно існує. В уряді намагаються знайти додаткові шляхи імпорту та збільшити власне виробництво за рахунок вцілілих міні-переробних заводів. Проте дефіцит все одно не зникне поки що остаточно.
Дефіцит пального в Україні
Як повідомляв УНІАН, в Україні в останній тиждень квітня почався дефіцит палива на АЗС. З метою вирішити питання його дефіциту 29 квітня уряд підвищив граничні ціни на бензин і дизельне паливо на 40-43%.
17 травня уряд призупинив цінове регулювання на ринку палива. За оцінками Кабміну, після цього рішення очікувані граничні ціни на дизельне паливо мали бути не вище 58 грн за літр, а на бензин – не вище 52 грн за літр.
Згодом Держпродспоживслужба почала перевірки АЗС через завищені ціни на паливо.