Ілюстрація REUTERS

Рада бізнес-омбудсмена в Україні в липні-вересні 2019 року отримала 428 скарг від підприємств на неправомірні дії державних органів, що на 8% більше, ніж у попередньому періоді за квітень-червень поточного року.

Читайте такожКабмін створив комісію із захисту бізнесу на чолі з Гончаруком

Як повідомили в прес-службі Ради бізнес-омбудсмена, за вказаний період завдяки даному незалежному консультативно-дорадчому урядовому органу бізнес заощадив 564 млн грн, а з початку діяльності в Україні – більше 17,6 млрд грн.

Відео дня

«Переважна більшість (95%) заявників вказали в анкетах, що залишилися задоволені професійною підтримкою інституції»,- наголошується в повідомленні.

Зокрема, за вказаний період більшість скарг подали українські компанії (87%) і лише 13% – підприємства з іноземним капіталом. В цілому, 70% від загальної кількості скарг подали представники малого і середнього бізнесу.

При цьому, найбільш активними галузями в реєстрації скарг стали гуртова торгівля (28%), промислове виробництво (14%), нерухомість (8%), сільське господарство (8%), а також приватні підприємці (9%). Майже половина скарг (49%) надійшла з Києва та області.

За даними прес-служби, 89% всіх отриманих скарг бізнесу становили податкові питання, дії правоохоронців і державних регуляторів, митні питання, а також дії Міністерства юстиції.

Зокрема, левову частку скарг становили податкові питання – 62%. Найчастіше компанії зверталися за допомогою в оскарженні результатів податкових перевірок та при блокуванні податкових накладних. При цьому електронне адміністрування ПДВ було третьою найбільш поширеною податковою проблемою для бізнесу.

«Кількість скарг про необґрунтовані кримінальні справи з податкових питань, хоча меншими темпами, але також збільшилася порівняно з попереднім кварталом», - відзначили в прес-службі.

Крім того, 10% скарг бізнесу стосувалися дій правоохоронців, при цьому тенденція до скорочення скарг за цим профілем скорочується другий квартал поспіль.

Зокрема, Рада отримала менше звернень щодо процесуальних зловживань та бездіяльності правоохоронних органів, а також безпідставних кримінальних проваджень проти підприємств. Кількість скарг на Національну поліцію і прокуратуру зменшилася, а щодо Служби безпеки залишилася досить низькою.

Також 7% звернень бізнесу становили скарги на дії державних регуляторів. Зокрема, менше скарг підприємці подали на Державну архітектурно-будівельну інспекцію, більше – на Антимонопольний комітет.

Митні питання посіли 6% від загальної кількості скарг, що в цілому зросло порівняно з другим кварталом 2019 року і третім кварталом 2018 року через зростання кількості звернень щодо затримки митного оформлення товарів.

«Водночас кількість скарг на коригування митної вартості та повернення переплат зменшилася», - підкреслили в Раді бізнес-омбудсмена.

Також бізнес скаржився на дії Міністерства юстиції, які становили 4% від загальної кількості звернень.

«Підприємці більше скаржилися на неправомірні дії державних реєстраторів, тому окремий розділ квартального звіту був присвячений рейдерству», - додали в прес-службі.

Як повідомляв УНІАН, фінансовий результат від роботи Ради бізнес-омбудсмена в Україні у другому кварталі цього року становив 3,5 млрд грн, при цьому Рада отримала 398 скарг від підприємців, що на 2% менше попереднього кварталу, і закрила 286 справ.

Довідка УНІАН. Рада бізнес-омбудсмена України була створена в грудні 2014 року відповідно до Меморандуму про взаєморозуміння щодо підтримки української антикорупційної ініціативи, укладеного між урядом України, ЄБРР, Організацією економічного співробітництва і розвитку, Американською торгівельною палатою, Європейською Бізнес Асоціацією, Федерацією роботодавців України, Торгово-промисловою палатою України і Українським союзом промисловців і підприємців.

Рада фінансується через мультидонорний рахунок ЄБРР, відкритий у 2014 році з метою створення комфортних умов ведення бізнесу для українських підприємців.