Ілюстрація REUTERS

У січні-березні Національний банк України отримав і опрацював близько 10 тис. звернень споживачів фінансових послуг, що у півтора раза більше, ніж у попередньому кварталі.

Читайте такожВ Україні можна буде знімати готівку в касах магазинів - НБУ

Про це повідомляється в релізі НБУ за даними звіту про роботу зі зверненнями споживачів фінансових послуг за перший квартал 2020 року.

Відео дня

Повідомляється, що кількість дзвінків на гарячу лінію зросла у два з половиною рази та досягла 5,6 тис. звернень. Це пов'язано з тим, що громадяни частіше зверталися до НБУ за роз'ясненнями, зокрема, про проблеми, що виникли через карантин у березні.

«Три ключові питання споживачів під час карантину: тимчасовий дефіцит готівкової валюти в касах банків, кредитні канікули, а також платіжні картки та онлайн-операції. Кількість звернень, пов'язаних з карантином, поступово зменшилася до рівня кінця березня», - наголошується в релізі.

За інформацією НБУ, у першому кварталі споживачі найчастіше зверталися з приводу роботи п'яти банків з причини того, що ці банки активно працюють з населенням і мають велику кількість клієнтів. Кожне друге письмове звернення щодо банків (49% від загальної кількості) стосувалися державних банків. Близько третини - 29% - звернення щодо банків з іноземним капіталом. Решта - 22% - стосувалися приватних банків.

«Дві третини письмових звернень щодо банків - 66% - мали ознаки порушення прав споживачів. Таких звернень ми отримали 1011. Зокрема, були виявлені такі ознаки порушення прав споживачів: банк вводить в оману споживача щодо процентної ставки за кредитом, приховує додаткові платежі за кредитом, самовільно збільшує кредитний ліміт, списує до 50% з зарплати в рахунок погашення боргу», - повідомляється в релізі.

Також зафіксовані випадки, коли банк без попередження збільшує тарифи за користування карткою, приховує умови дострокового зняття коштів з депозиту, інформацію про додаткові комісії та штрафи за депозитом, нав'язує оформлення кредитної картки під час отримання зарплатної або пенсійної картки.

В НБУ також роз'яснили правила поведінки споживачів фінансових послуг в таких випадках. Зокрема, потрібно уважно читати умови надання послуг, не тільки кредитний або депозитний договір, але й анкети клієнта або договір обслуговування. Варто завжди уточнювати повну вартість послуги, зокрема кредиту, включаючи всі додаткові платежі.

«Якщо споживач вважає, що банк порушив його права, потрібно написати звернення безпосередньо на керівництво банку (деякі порушення прав можна легко вирішити на цьому рівні). Якщо банк не реагує навіть після оскарження, слід звертатися до Національного банку», - наголошується в релізі.

Як повідомляв УНІАН, Національний банк України затвердив нові вимоги до розкриття банками інформації про споживчі кредити та депозити в рекламі, які набудуть чинності з 1 вересня 2020 року.