Реклама кредитів тепер буде вказувати річну відсоткову ставку / фото УНІАН

Національний банк України затвердив нові вимоги до розкриття банками інформації про споживчі кредити та депозити в рекламі.

Читайте такожЛомбардам дозволять займатися обміном валют

Про це повідомила прес-служба регулятора.

Відео дня

У повідомленні наголошується, що зміни наберуть чинності з 1 вересня 2020 року, тоді ж запрацюють і вимоги до розкриття інформації про фінансові послуги на сайтах банків. Нацбанк дав додатковий час на адаптацію, враховуючи складність виконання деяких норм в умовах карантину.

"Згідно з новими вимогами, реклама повинна містити основні умови одержання кредиту або розміщення депозиту. Для кредиту має бути вказана реальна річна процентна ставка, максимальна сума кредиту і його строк. Для депозиту, процентна ставка, строк вкладу, валюта та мінімальна сума", - йдеться в повідомленні НБУ.

Також, за інформацією прес-служби, реклама фінансових послуг не повинна ускладнювати візуальне сприйняття інформації. На власних сайтах банки повинні розкрити повну, достовірну та актуальну інформацію про послуги, їх повну вартість для споживача, умови отримання і ризики.

"Для кредиту потрібно розкрити, зокрема, повну річну процентну ставку, загальні витрати споживача (включаючи не тільки відсотки, але і комісії банку, а також платежі за супутні та додаткові послуги при їх наявності), періодичність виплати тіла кредиту, процентів і комісій, а також штрафи та пеню у разі прострочення платежів", - повідомляється в релізі.

Що стосується депозиту, то необхідно вказувати річну процентну ставку, термін внеску, умови дострокового зняття, платежі за додаткові та супутні послуги банку тощо. Всі зауваження та уточнення мають зазначатися тим самим розміром і кольором шрифту, що й умови надання послуги.

Також на сайтах мають запрацювати калькулятори для розрахунку витрат за користування споживчим кредитом або доходів від розміщення коштів на депозит.

Зазначається, що дотримання банками вимог до розкриття інформації в рекламі та на сайтах буде контролювати профільний підрозділ Нацбанку - Управління захисту прав споживачів фінансових послуг.

Як повідомляв УНІАН, Нацбанк надав можливість дистанційного поводження з питаннями про ліцензування.