
Комісія з перевірки мостових споруд оглянула три об'єкти у Житомирі й Рівному, та оцінила їх стан як критичний та аварійний.
Як повідомляє прес-служба Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, експерти Державного підприємства "ДерждорНДІ" провели візуальну перевірку, відеофіксацію та здійснили експрес-інструментальну оцінку стану основних елементів конструкцій трьох об’єктів у Житомирі та Рівному.
Зазначається, що першим об'єктом став шляхопровід у Житомирі, який було збудовано ще 66 років тому, а остання реконструкція відбулася в 1977 році. За попередніми даними експертів, зараз він перебуває в аварійному стані. Зокрема, зафіксовано корозію робочої арматури в прогонових будовах і ригелях. Стійки опор мають поздовжні тріщини, відшарування зруйнованого бетону, оголену та іржаву арматуру.
Також комісія перевірила міст через річку Кам'янка, який був побудований у 1983 році. За словами експертів, експлуатаційне утримання мосту перебуває на дуже низькому рівні. Металеві стійки руслових опор та балки прогонової будови потребують очищення від іржі і покриття їх антикорозійними фарбами. Берегові опори мають часткове руйнування бетонної поверхні.
Крім того, експерти оглянули один із найважливіших мостів в місті Рівне, який був побудований ще в 1964 році та перебуває наразі в критичному стані. Спостерігається руйнування опор, ригелів, асфальтобетону, гідроізоляції тротуарів і швів.
"У порівнянні із мостами в Києві, ситуація менш критична, проте, технічний стан об’єктів також викликає чимало запитань. Акти за результатами огляду будуть розглянуті на засіданні Комісії для ухвалення відповідних рішень", – зазначив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач.
Зазначається, що всі мости, які оглядала комісія в Рівному та Житомирі, перебувають на балансі органів місцевого самоврядування. Їхній обов’язок – щороку проводити обстеження мостових споруд та підтримувати належний експлуатаційний стан.
"Органи місцевого самоврядування дуже часто неналежно ставляться до обстеження мостів та їх експлуатаційного утримання. Наприклад, обстеження шляхопроводу у Житомирі не проводилося жодного разу. Міст у Рівному востаннє перевіряли в 2017 році. Влада на місцях забуває, що безпечна робота мостів – це питання обороноздатності країни", – наголосив директор "ДерждорНДІ" Артем Безуглий.
У Мінінфраструктури нагадали, що щонайменше 10% мостів в країні знаходяться у непрацездатному стані. В Києві відсоток аварійних мостів є критичним – 15% від загальної кількості. Зокрема, в аварійному стані – 2 столичні позакласові мости – міст Патона та міст Метро.
Комісія з перевірки мостових споруд створена на виконання рішення РНБО від 23 червня 2023 року. Її очолив Віце-прем’єр-міністр з відновлення Олександр Кубраков. До складу Комісії входять представники Мінвідновлення, Міністерства оборони, МВС, Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, Агентства відновлення, Укртрансбезпеки, ДІАМ, ДСНС, обласної та Київської міської військових адміністрацій.
В Києві зафіксували суттєві пошкодження мосту Патона
Як повідомляв УНІАН, 17 липня експерти з Мінвідновлення зафіксували суттєві пошкодження мосту імені Є. Патона та мосту Метро у Києві. Ці два мости мають пропускну здатність 150 тисяч транспортних засобів на добу, високу інтенсивність руху та значний вплив на економіку столиці.
В Мінвідновлення тоді також нагадали, що у 2018 р. під час обстеження мосту ім. Є. Патона експертами, він був визнаний непрацездатним. Огляд об’єкта, згідно з регламентом, мав відбуватися кожного року, але остання перевірка відбулася 2020 році.