Ілюстрація REUTERS

Залізничний монополіст "Укрзалізниця" наполягає на збільшенні тарифу на вантажоперевезення в 2019 році на 14,2%. При цьому керівники підприємства і самі не знають, куди підуть отримані в результаті підвищення гроші, повідомляє "Обозреватель".

Так, гендиректор компанії Євген Кравцов публічно заявляє - гроші від індексації відправлять на покриття збиткових пасажирських перевезень, а також на інвестиції.

"Індексувати тарифи на вантажні перевезення на індекс цін виробників промислової продукції — це поширена практика. Ми хочемо, щоб всі розуміли тенденцію розриву між тарифами і зростанням цін на продукцію, одночасно виконуємо і будемо виконувати свої зобов'язання щодо інвестицій за рахунок індексації", — зауважив Кравцов.

Відео дня

При цьому фінансовий директор УЗ Андрій Рязанцев коментує ситуацію в іншому ключі. Він підкреслив, що отримані завдяки індексації гроші підуть на підвищення зарплат співробітникам. Мовляв, єдиний шанс збільшити зарплати — підняти тариф на вантажоперевезення і взяти на себе цей тягар великим компаніям.

Джерелом для цього підвищення та подальшого фінансування його виплати повинні стати індексація залізничного тарифу на вантажні перевезення у розмірі 14,2%, зближення класів вантажів та уніфікація тарифу на порожній пробіг вагона", — пише у Facebook Рязанцев. Правда, кому саме збільшать зарплати — так і незрозуміло.

Як раніше повідомлялося, вимога УЗ підвищити тариф на 14,2% викликало нерозуміння у великого бізнесу. Такий необдуманий крок монополіста вдарить по аграрної та металургійній галузях. Перевізникам доведеться підвищувати собівартість виробництва, що призведе до скорочення обсягів поставок. Економіка з-за цього може недоотримати 3% ВВП.

Державна регуляторна служба виступила посередником у цьому питанні. Глава ГРС Ксенія Ляпіна закликала сторони сісти за стіл переговорів, створити експертну групу і в найближчі кілька днів прийти до компромісу.

У свою чергу Американська торгова палата також не підтримала новий тариф УЗ на вантажоперевезення.