Ілюстрація REUTERS

Міністерство інфраструктури України не погоджується з рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду Києва про призупинення дії наказу міністерства про затвердження результатів конкурсу з передачі в концесію Херсонського морського торговельного порту переможцю конкурсного відбору - компанії "Рісойл-Херсон" і має намір оскаржити це рішення в судовому порядку.

Читайте такожПорт "Ольвія" віддадуть у концесію компанії з Катару

Як повідомили в прес-службі Мінінфраструктури, концесійні конкурси у морських портах "Херсон" та "Ольвія" відбулися відкрито, прозоро та з дотриманням вимог чинного законодавства, а відповідна постанова суду винесена без належної оцінки аргументів міністерства.

Відео дня

Зокрема, за даними Мінінфраструктури, подала позов "Спеціальна компанія морський порт Херсон" була допущена до участі у концесійному конкурсі 28 листопада 2019 року, однак 17 січня поточного року Конкурсна комісія міністерства не допустила цю компанію до подальших етапів конкурсного відбору, оскільки не отримала повного та достовірного підтвердження наявності у цієї компанії ліквідних активів (грошей на банківських рахунках або цінних паперів) у розмірі, еквівалентному 8 мільйонам доларів.

Таке рішення в міністерстві пояснили тим, що для відповідності фінансовим критерієм компанія-заявник посилався на інвестиційні сертифікати емітента ТОВ КУА "Український капітал" і подала у складі заявки на участь у конкурсі звіт про незалежну оцінку ринкової вартості цінних паперів, які були оцінені за вартістю у 80 разів більше, ніж номінальна.

У зв'язку з цим у конкурсній комісії виникли обґрунтовані сумніви щодо ринкової оцінки цих цінних паперів, і комісія вирішила звернутися за отриманням роз'яснень та додаткової інформації до заявника, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, а також до Фонду держмайна України для рецензування отриманого у складі конкурсної заявки звіту.

11 січня 2020 року на адресу конкурсної комісії надійшла рецензія Фонду держмайна України, яка вказувала на те, що звіт містить неповну і неточну інформацію, а також містить значні недоліки, що впливають на достовірність оцінки, у зв'язку з чим цей звіт не може братися до уваги для підтвердження відповідності фінансовим критерієм.

У зв'язку з цим Мінінфраструктури відхилив дану компанію-претендента від участі в концесійному конкурсі відповідно до положень конкурсної документації та законодавства України.

Як повідомляв УНІАН, Шостий апеляційний адміністративний суд Києва 3 лютого за позовом "Спеціальної компанії "Морський порт Херсон" зупинив дію наказу Міністерства інфраструктури України про затвердження результатів конкурсу з передачі в концесію Херсонського морського торговельного порту переможцю конкурсного відбору - компанії "Рисоил-Херсон".

Цим рішенням суд заборонив Мінінфраструктури та створеної міністерством концесійної комісії та робочої групи вживати які-небудь дії, спрямовані на завершення концесійного конкурсу.

31 січня компанія "Рисоил-Херсон", яка перемогла в конкурсі на концесію порту "Херсон", повідомила про плани протягом перших п'яти років концесії порту збільшити його вантажообіг вдвічі, а також здійснити технічне переозброєння порту. На ці цілі компанія має намір виділити близько 300 мільйонів гривень.

Заявки на участь у даному концесійному конкурсі подали компанії Busserk Liman Isletme Loj (Туреччина), "Спеціальна компанія Морський порт Херсон" (консорціум "Аскет Шиппінг" і "Глобал Грейн", Україна), "Рисоил-Херсон" (консорціум "Петро Ойл енд Кемікалс" і AT RISOIL, Грузія, Швейцарія), а також "Укрморпорт" (Україна).