Дороги «Великого будівництва» зможуть створювати приватні інвестори / фото УНІАН, Владислав Мусієнко

Верховна Рада Україна створила умови для залучення приватних інвестицій у дорожнє будівництво, в тому числі за програмою президента Володимира Зеленського "Велике будівництво".

Про це повідомляє у Facebook Міністерство інфраструктури.

Це стало можливим завдяки ухваленню законопроекта №5090, ініційованого Мінінфраструктури. Документ запроваджує довгострокові зобов’язання державних партнерів (концесієдавців) у рамках договорів державно-приватного партнерства (ДПП) та/або концесії.

Відео дня

"Ухвалений закон регулює питання взаємних обов'язків держави та інвесторів у проєктах державно-приватного партнерства. Зокрема, бізнес отримує гарантію того, що держава виконає свої зобов'язання щодо оплати за експлуатаційну готовність, так звані availability payments", - розповів міністр інфраструктури Олександр Кубраков.

Договори, укладені в рамках ДПП, у тому числі концесійні договори, будуть довгостроковими – в середньому від 5 до 50 років.

На сьогодні державний партнер (концесієдавець) позбавлений можливості брати довгострокові зобов'язання для виконання такого договору у зв’язку з обмеженнями процесу бюджетотворення. 

"Відсутність законодавчо закріпленого механізму довгострокових зобов’язань стримує інвесторів від участі в ДПП та перешкоджає збільшенню масштабів дорожнього будівництва", - пояснили в МІУ. 

Відповідно за ухваленого законопроєкту, держава відтепер зможе щорічно здійснювати виплати приватному інвестору з коштів Державного дорожнього фонду.

Кубраков повідомив, що в Україні вже є два пілотних проєкти у рамках державно-приватного партнерства: маршрути Харків – Дніпро – Запоріжжя та Ягодин – Ковель – Луцьк. 

"Окрім цього, завдяки ухваленому законопроєкту, вже цього року плануємо оголосити конкурс на будівництво першої нової концесійної дороги – Краковець – Львів – Броди – Рівне", – розповів міністр.

Модель державно-приватного партнерства передбачає, що держава залучає приватні інвестиції у будівництво, а інвестор реалізує проєкт власним коштом. Після здачі дороги в експлуатацію інвестор отримує платежі від держави.

Нагадаємо, загалом цього року за програмою "Велике будівництво" планується реалізувати 715 проєктів. Про це раніше повідомив заступник керівника Офісу президента, координатор програми "Велике будівництво" Кирило Тимошенко.