«Укрзалізниця» чинить тиск на бізнес / фото УНІАН

Акціонерна компанія "Укрзалізниця" тисне на бізнес шляхом відмови в підтвердженні заявок на здійснення перевезень підприємствам, які не підписали з компанією новий договір на надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, який має набрати чинності з 1 липня.

Про це УНІАН повідомив представник української промислової компанії.

«Реакція «Укрзалізниці» на спільне звернення учасників ринку виявилась доволі своєрідною. У тих підприємств, які не підписали новий договір, при формуванні плану перевезень в автоматизованій системі «МЕСПЛАН» статус заявок на перевезення змінився на «відкладено». Таким чином, перевезення з 1 липня не підтверджені, що є прямим тиском на незгодних», - заявив він.

Відео дня

Учасник ринку зазначив, що у своєму прес-релізі «Укрзалізниця» стверджує, що вимоги обов'язкової рекомендації Антимонопольного комітету щодо нового договору виконано, консультації з бізнесом проведено і необхідні умови внесено.

«Але опитування, ініційоване сайтом Центру транспортної логістики 23 червня, свідчить, що введення нового договору підтримують лише 11% респондентів, при цьому проти висловились 79%», - зазначив він.

Читайте такожВ Раді розповіли про карантинні збитки "Укрзалізниці"

За словами учасника ринку, головними зауваженнями до договору залишилися його публічна форма, поєднання в одному документі як послуги перевезення, так і надання вагонів, а також положення про одностороннє внесення змін у договір з боку "Укрзалізниці" за відсутності такого права у вантажовідправників.

«Також бізнес не згоден із значним підвищенням плати за користування вагонами, відсутністю відповідальності перевізника за несвоєчасну доставку вантажів і наданням непридатних у технічному стані вагонів», - повідомив він.

Учасник ринку звернув увагу, що залишилося чотири дні на ухвалення рішення про відтермінування введення договору.

«Разом з тим, спільне звернення представників бізнесу до Антимонопольного комітету, до прем'єр-міністра і президента з проханням скасувати введення в дію нового договору поки що залишається без відповіді», - зазначив представник промислової компанії.

За його словами, з огляду на безпрецедентний тиск «Укрзалізниці» на бізнес, існує теоретична можливість підписання договору учасниками ринку. «Але це не означатиме згоди з його умовами, а лише зайвий раз підтвердить монопольний вплив «Укрзалізниці» на ринок залізничних перевезень. Підписанти договору зберігають за собою право оскарження договору в Антимонопольному комітеті й інших інстанціях. Будемо сподіватися, що цього не відбудеться, тому що на сьогодні перевезення здійснюються за діючими договорами, які зберігають повну юридичну силу. Заперечення проти їх розірвання в односторонньому порядку учасники вже направили «Укрзалізниці» в установленому законом порядку», - наголосив учасник ринку.

Як повідомляв УНІАН, 30 березня «Укрзалізниця» повідомила, що перенесе на два місяці введення нового договору про вантажоперевезення, який спочатку планувалося ввести з 1 червня. У березні Антимонопольний комітет України рекомендував «Укрзалізниці» утриматися від впровадження нового договору у зв'язку з обмеженням інтересів замовників послуг. Пізніше «Укрзалізниця» заявила, що доопрацювала положення нового договору на перевезення вантажів і вводить його в дію з 1 липня.

У відповідь на це представники бізнесу, замовлення яких забезпечує більш як 90% залізничних вантажоперевезень по країні, направили спільне звернення до прем'єр-міністра і президента з проханням скасувати введення в дію нового документа. Свої підписи поставили керівники Об'єднання підприємств "Укрметалургпром", Федерації металургів України, Союзу хіміків України, Асоціації виробників феросплавів "УкрФА", асоціації "Укрцемент" й Федерації роботодавців паливно-енергетичного комплексу.