Редакції місцевих газет відмовляються друкувати «чорнуху» проти Зеленського / фото УНІАН

Хоча газетярі відзначають, що цього року як ніколи мало політичної реклами.

Про спроби розміщення брудних замовних матеріалів редактори газет поінформували Національну спілку журналістів України, яка засуджує використання медіа для поширення чорного піару. Попри непросту фінансову ситуацію, проблеми з поштовою доставкою та постійне зростання цін на папір в редакціях переконані – репутація важливіша за гроші.

Директор ТОВ «Обрії 1919» (місто Ізюм) Костянтин Григоренко розповідає, що днями одне з рекламних агентств звернулося до нього та інших колег-редакторів із пропозицією розмістити чорний піар про одного з кандидатів у Президенти України, а саме Володимира Зеленського. Пропонували й негайну оплату – за одну публікацію близько 3 тисяч гривень, хоча, деяким редакціям пропонували й подвійну оплату.

Відео дня

"Інформація, яку просили надрукувати – відверто ганебна й принизлива. За такі наклепи можна сміливо подавати на газету до суду. Та й узагалі, друкувати подібне - це знищити свою ділову репутацію, а головне – втратити довіру читачів" - каже Костянтин Григоренко.

"Звісно, наша редакція відмовилася від такої пропозиції, нашу позицію підтримали й інші колеги, зокрема, районки «Вісник Чугуївщини» та «Наш город». Проте, на жаль, є й такі, що спокусяться на швидкі гроші", - додав він.

Директор ТОВ «Обрії 1919» відзначає, що цьогоріч обсяги політичної реклами катастрофічно малі, взагалі не відчувається, що передвиборна кампанія в розпалі.

"Тож і здавалося б, що відмовлятися від заробітку – не розсудливо, але є речі важливіші за гроші, - наголошує Костянтин Григоренко. – Додам, що так само нещодавно до нас зверталося ще одне рекламне агентство з проханням розмістити «чорнуху» проти Юлії Тимошенко. Теж відмовилися", - пояснив директор.

Позицію Костянтина Григоренка розділяє і його колега, головна редакторка газети «Наш город» (місто Куп’янськ) Ольга Івлева.

"То до нас не політична реклама прийшла, а якийсь жах! Одразу вирішила, що з такою гидотою зв’язуватися не варто. Попри те, що нам запропонувати оплатити вихід цього матеріалу наперед, - розповідає пані Ольга. – І хоча зараз така скрутна ситуація із Укрпоштою, і згазетним папером, проте одноразовий заробіток не вартий, щоб так опускатися", - заявила Івлева.

Ольга Івлева також наголошує, що цього року надходить надзвичайно мало політичної реклами. Пояснює це тим, що, очевидно, кандидати в Президенти вирішили зосередитися на телебаченні.

"Проте це стратегічно неправильно. Адже люди дуже довіряють місцевій пресі – газетам, які вже давно передплачують. Для них думка, розміщена на шпальтах улюбленого видання, – то авторитет. І це, крім всього, дуже велика відповідальність, тож видання мають зважувати все, що збираються друкувати", - додала вона.

Голова Національної спілки журналістів України Сергій Томіленко наголошує, що є межа, за яку не повинні переступати журналісти й медіа.

"Дискредитаційні матеріали, «чорнуха» та брудні фейки – це очевидне знущання над аудиторією і брудна пляма на репутації журналістів, – упевнений Сергій Томіленко. – Зрозуміло, що частина політичних штабів ставиться до журналістів цинічно, мовляв, у нинішній час «продається все». Звісно, українські медіа не святі, але є червона лінія, за яку не можна заходити. Тому бойкотуючи чорнуху, журналісти зберігають довіру аудиторії та демонструють відданість професії", - заявив Томиленко.