Ілюстрація / REUTERS

Червоне вино може бути корисним для кишківника, оскільки завдяки йому корисних бактерій у ньому стає більше.

Про це свідчить нове дослідження британських вчених, результати якого були опубліковані в журналі Gastroenterology, пише Бі-Бі-Сі.

У дослідженні були залучені кілька тисяч осіб із Британії, Нідерландів і США. Усі вони - близнюки, які беруть участь у програмах медичних досліджень. Їх запитували про те, якої дієти вони дотримуються і яким алкогольним напоям віддають перевагу.

У тих, хто віддає перевагу червоному вину, мікробіота виявилася різноманітнішою, ніж у інших. Мікробіота виявлялася тим різноманітніше, ніж більше червоного вина споживав людина, хоча одне келиха в тиждень або дві цілком достатньо. Ніхто з брали участь у дослідженні, не зловживав спиртним.

Причина гарного впливу червоного вина в поліфенолах - хімічних сполуках, які також містяться в білому вині, пиві та сидрі, але в набагато менших кількостях, свідчать дані, отримані дослідниками з Королівського коледжу Лондона.

Для позитивного ефекту достатньо одного келиха червоного вина на два тижні - результати дослідження не повинні служити виправданням для зловживань, підкреслюють вчені.

Дослідники відзначають, що зловживання, швидше за все, шкодить мікробіоті й здоров'ю людини загалом.

Читайте такожНазвано шкідливу дозу алкоголю

Поліфеноли також містяться в багатьох фруктах і овочах.

Поліфеноли, такі як ресвератрол, що міститься в шкірці червоного винограду, є мікроелементами, які, як вважається, володіють корисними властивостями і служать живильним середовищем для корисних мікробів, які живуть в нашому кишківнику.

У людському кишківнику живуть трильйони бактерій та інших мікроорганізмів, які допомагають нам підтримувати здоров'я.

Все більше досліджень показують, що невеликі зміни в нашій мікробіоті можуть зробити нас більш сприйнятливими до таких недуг, як синдром роздратованого кишківника, хвороби серця й ожиріння, і навіть можуть вплинути на наш настрій і психічне здоров'я.

Дієта, спосіб життя і деякі медикаменти, які ми приймаємо, можуть порушити тонко збалансовану кишкову флору.

"Це не експериментальне дослідження, так що ми не можемо довести, що спостережуваний нами ефект викликаний саме червоним вином. Якщо вам потрібно обрати один алкогольний напій, то варто вибрати червоне вино, оскільки воно може мати доброчинний вплив на вас і на ваші кишкові мікроби, що, в свою чергу, може добре позначитися на вазі й ризику серцевих захворювань", - каже одна з авторів дослідження Каролін Ле Рой.

Випивати кожен день - не треба, слід дотримуватися помірності, підкреслює Ле Рой.

Вона має намір провести ще одне дослідження - запропонувати учасникам вибір: червоне вино, виноградний сік або нічого з цього, і подивитися, як це позначиться на мікробіоті.

"Ми дізнаємося про кишкові бактерії все більше і більше. Це комплексне питання, що вимагає багатьох досліджень, але ми вже знаємо, що чим різноманітніша мікробіота, тим краще для нашого здоров'я", - говорить Ле Рой.