Обнаружена биологическая причина шизофрении / 062.ua

Про відкриття повідомляється в журналі Nature, пише lenta.ru.

За останні роки в науці зібрано чимало інформації про біологічне коріння шизофренії - ролі генних мутацій, імунної системи і мікробіома у розвитку хвороби. Групі дослідників із США вдалося знайти у шизофреніків варіант гена, дія якого пояснює всі ці явища.

Читайте такожЧому люди можуть чути голоси

Генетики і психіатри зібрали величезну базу даних за 65 тисяч осіб з 30 країн і почали шукати генні мутації з найсильнішим зв'язком з шизофренією. Одним з кандидатів був варіант гена C4.

Відомо, що цей ген відповідає за вироблення білка, що відмічає патогенні мікроорганізми для подальшого знищення їх імунною системою. Однак C4 також застосовується у синаптичному прунінгу — видаленні надлишкових зв'язків у мозку для посилення найчастіше використовуваних «шляхів». Відбувається прунінг під час статевого дозрівання.

Читайте такожШизофренію пов'язали з запаленням мозку

Експерименти на мишах виявили, що посилена експресія C4 дає більш інтенсивне «підстригання» синапсів. Саме це, вважають вчені, підвищує ймовірність розвитку шизофренії. Відзначається, що починають проявлятися симптоми шизофренії в підлітковому віці. Нову гіпотезу підтверджує і факт щодо невеликої кількості синапсів в корі головного мозку у дорослих пацієнтів. Ймовірно, аномальна експресія C4 впливає і на імунну систему пацієнтів із шизофренією.

Нове відкриття дало медикам надію створити більш ефективні ліки для лікування і навіть профілактики шизофренії (шляхом запобігання зайвого синаптичного прунінга). Сучасні препарати в основному націлені на купірування симптомів хвороби — марення і галюцинацій.