Офіс Cambridge Analytica у Лондоні / REUTERS

Колишня співробітниця компанії Cambridge Analytica, що використовувала персональні дані людей для впливу на вибори у США 2016 року, Брітані Кайзер заявила, що компанія працювала на українську партію в 2017 році.

Про це повідомляє Українська правда з посиланням на The Guardian.

Документи щодо діяльності Cambridge Analytica почали публікуватися 2 січня на анонімному акаунті HindsightFiles у Twitter. Опубліковані матеріали стосувалися виборів у Малайзії, Кенії та Бразилії.

Відео дня

Джерелом документів виявилася Брітані Кайзер.

Зазначається, що понад 100 тисяч документів, що стосуються роботи компанії в 68 країнах, які покажуть глобальну інфраструктуру для маніпулювання виборцями в "промисловому масштабі", мають бути оприлюднені протягом наступних місяців.

Зокрема, ще неопубліковані документи свідчать про те, що Cambridge Analytica працювала на політичну партію в Україні в 2017 році. Однак назва компанії не називається.

Читайте також"Це була помилка": Цукерберг у Європарламенті вибачився за витік даних користувачів Facebook

Документи були отримані з електронних облікових записів та жорстких дисків Кайзер.

За її словами, скандал з даними в Facebook був частиною більш масштабної глобальної операції, яка працювала з урядами, спецслужбами, комерційними компаніями і політичними кампаніями, щоб маніпулювати людьми і впливати на них.

Кайзер заявила, що вирішила оприлюднити матеріали після виборів у Великій Британії минулого місяця.

"Це так очевидно, що наші виборчі системи широко відкриті для зловживань. Я дуже боюся того, що станеться на виборах в США в цьому році, і я думаю, що один з небагатьох способів захисту себе - отримати якомога більше інформації", - заявила Кайзер.

Нагадаємо, у березні 2018 року газета The New York Times повідомила, що Cambridge Analytica вдалося зібрати особисті дані понад 87 мільйонів користувачів соціальної мережі, щоб розробити алгоритм аналізу політичних уподобань виборців. Як розповіли виданню колишні співробітники організації, він полегшував розсилку користувачам політичної реклами.

Голові Facebook Марку Цукербергу довелося у зв'язку з цим давати роз'яснення на слуханнях в Конгресі США. Підприємець запевнив американських законодавців у тому, що надалі в керівництві соціальної мережі будуть обережніше поводитися з персональною інформацією.

Наприкінці липня 2019 року компанія була оштрафована Федеральною торговою комісією на 5 мільярдів доларів.