Ілюстрація REUTERS

Вчені Мельбурнського королівського технологічного університету виявили у бджіл здатності до базових математичних операцій додавання і віднімання.

Читайте такожВчені з'єднання ясували, коли кенгуру навчилися стрибати

Як повідомляє Naked Science, вони провели експеримент з 14 особинами бджіл, який це підтвердив.

Спочатку вчені навчили комах асоціювати з додаванням синій колір, а жовтий — з відніманням. Для цього комах поміщали в початок Y-образного лабіринту з екранами на кінцях розвилки, на яких демонструвалося від однієї до п'яти геометричних фігур. Якщо фігури були синіми, то після розвилки варто було летіти в тому напрямку, де фігур на одну більше, якщо жовтими туди, де менше. Солодкий сироп використовувався в якості мотивації.

ілюстрація Howard et al., 2019

Після того як зв'язок «синій — збільшення», «жовтий — зменшення» була зафіксована, вчені показали, що бджоли дійсно «усвідомлюють» обидві математичні операції. Так, якщо в розвилці Y-образного лабіринту демонструвалися сині фігури, то вони летіли в бік екрана, на якому їх було на одну більше, а якщо жовті — до екрану з меншою кількістю фігур. Вірний вибір вони робили в 63-72 спробах зі 100, в залежності від особини. «Розуміли» бджоли і рівність числа фігур: такий варіант в експериментах вважався неправильним.

Автори вважають, що такі здібності можуть бути дійсно вигідними для бджіл у природних умовах, дозволяючи їм краще оцінювати обсяги доступних ресурсів і відстежувати їх зміни. «З урахуванням 400 мільйонів років еволюційного розвитку, які розділяють бджіл і людей, ці знахідки показують, що математичні розрахунки набагато доступніші для тварин, ніж це вважалося досі», — резюмують вони в статті.

Як повідомляв УНІАН, вчені встановили, що орангутанги виявилися розумнішими семирічних дітей.