Вчені з Гарварду виявили особливу ділянку ДНК, що регулює активацію контрольного гена \ www.dsnews.ua

Деякі представники тваринного світу володіють дивовижною здатністю до регенерації - приміром, розрубаний навпіл дощовий черв'як досить легко повертається до колишньої форми без втрати життєздатності.

Читайте такожВчені виростили міні-мозок, здатний керувати м’язами

Вчені вже давно намагаються знайти відповідь на питання про те, яка саме частина геному цих живих істот дозволяє здійснювати таку швидку та ефективну регенерацію, передає Бі-бі-сі.

Група вчених Гарвардського університету представила нове дослідження, присвячене реконструкції повного генома плоского черв'яка. Біологи зосередилися на вивченні так званих ДНК-перемикачів, за допомогою яких окремі гени і генні зв'язки змінюються, щоб активувати інші, пов'язані з ними гени. Раніше ці ділянки геному вважалися "сміттєвими", оскільки ніхто не розумів їхньої ролі.

Вчені з Гарварду виявили особливий ділянка ДНК, що регулює активацію контрольного гена EGR.

При активації EGR запускає роботу відновлювальних генів, які - в прямому сенсі слова - розкриваються, оскільки до цього вони були щільно стиснуті і неактивні. Таким чином відбувається швидкий та ефективний процес регенерації черв'яка, навіть коли він був повністю розділений навпіл.

У найближчому майбутньому дослідження продовжаться. Вчені сподіваються, що розуміння механізму регенерації у плоских черв'яків допоможе розібратися в подібних процесах у людини, а згодом розробити методику лікування серйозних спинномозкових травм.