NRAO

Результати досліджень автори опублікували в журналі Nature, а коротко про них повідомляється на сайті Nature News, передає Лента.ру.

Вперше фахівці виявили швидкий радіосплеск FRB 110523 23 травня 2011 року в діапазоні частот 700-900 мегагерц. Його джерело знаходиться на відстані шести мільярдів світлових років від Землі. Вчені виявили у нього два типи поляризації випромінювання — кругову та лінійну.

Спостережувані особливості сигналу FRB 110523 дозволили припустити, що він зароджується та проходить з регіону Всесвіту з підвищеною намагніченістю. На думку вчених, ця область простору може містити нейтронну зірку (зокрема, магнетара) або наднову.

Читайте такожАстрономи виявили потужне магнітне поле у чорної діри

Випромінювання, на думку астрофізиків, могло виникнути в результаті зоретрусів — коливань приповерхневих шарів молодих сильно намагнічених нейтронних зірок. Такий об'єкт міг внаслідок вибуху сформувати не тільки FRB 110523, але і блицар.

Дослідники вважають, що в ході свого поширення сигнал FRB 110523, крім області сильного магнітного поля, пройшов через дві ділянки з сильно іонізованою матерією. Перший з них повинен бути розташований, згідно з оцінками, на відстані декількох сотень тисяч світлових років у галактиці, що містить джерело FRB 110523.