Ще в 2002 році студент виявив в ізраїльській печері Мислия ліву частину верхньої щелепи / фото Israel Hershkovitz

Ізраїльські археологи виявили найдавніші на сьогоднішній день останки сучасної людини за межами Африканського континенту. За словами Ісраеля Гершковіца, співавтора роботи, у 2002 році студент виявив в ізраїльській печері Міслія ліву частину верхньої щелепи.

Стаття про результати дослідження опублікована в журналі Science.

Застосувавши три різних техніки датування, вчені з'ясували, що щелепа належала Homo sapiens, що жив 177-194 тис. років тому. Раніше найбільш древні останки людини за межами Африки датувалися періодом 90-120 тис. років тому.

Читайте такожЯк вівцю Доллі: китайські вчені вперше в історії успішно клонували примата (відео)

Крім останків поблизу печери були знайдені кам'яні інструменти, виконані в так званій леваллуазькій техніці. Це означає, археологи вважають, що поява цього методу обробки каменю була пов'язана з появою сучасних людей в цьому регіоні Близького Сходу. Інші артефакти, знайдені в печері, вказують на те, що серед людей були мисливці на великих тварин – оленів, газелей і турів.

Ці знахідки доводять, що сучасні люди мігрували з Африки мінімум на 50 тис. років раніше, ніж вважалося раніше. «Більш рання міграція з Африки припускає, що культурні або генетичні обміни з давніми місцевими популяціями відбувалися раніше, ніж вважалося раніше. Це збігається з недавніми генетичними доказами більш ранньої міграції людей з Африки», — пояснив Рольф Кам, палеоантрополог з Бірмінгемтонського універстету (США).