У космосі сталось масивне зіткнення / колаж УНІАН, фото ua.depositphotos.com

Команда астрономів виявили ударні хвилі від якогось масивного зіткнення в космосі. Їх вже назвали найбільшими у відомому нам Всесвіті.

Як повідомляє The Weather network, за пилом і газом Чумацького Шляху ховається багато галактик під назвою CIZA J1358.9-4750. Вони перебувають на ранній стадії злиття одне з одним.

Зазначається, що CIZA 1359 розташована на відстані приблизно 1 млрд світлових років від Землі в регіоні, який відомий як Зона уникнення. Вона так називається, оскільки її не можна роздивитись у телескоп - газ і пил нашої рідної галактики затінюють цю ділянку.

Однак рентгенівські телескопи здатні побачити події високих енергій навіть в активному ядрі нашої галактики. У зв'язку з цим астрономи вже багато років слідкували за CIZA 1359 через рентгенівський астрономічний супутник Сузаку і космічний рентгенівський телескоп XMM-Newton.

Зібрані дані вивчила група дослідників під керівництвом Кадзухіро Наказави і Юкі Омії з Інституту Кобаясі-Маскава з походження частинок і Всесвіту (KMI) Університету Нагоя. Вони підтвердили, що в цьому регіоні розташовується надзвичайно гаряча ділянка космосу, яка приблизно на 20 млн градусів гарячіша, ніж ядра обох галактичних скупчень. Ця зона з'явилася внаслідок двох гігантських ударних хвиль, чия площа становила 3 млн світлових років, а швидкість — 1500 км на секунду.

"Аналіз зібраних раніше даних дав можливість виявити дві новонароджені гігантські ударні хвилі в скупченнях, що зливаються одне з одним. Ударні хвилі завширшки і завглибшки в 30 разів більші, ніж діаметр нашої галактики Чумацький Шлях", — розповів Омія.

Команда вважає, що виявила "найбільший викид енергії у Всесвіті". На думку науковців, оскільки скільки злиття цих скупчень галактик на ранній стадії, це допомагає зрозуміти початкову форму пари, а також вирахувати кінетичну енергію однієї з ударних хвиль.

З огляду на розмір і швидкість "північно-західної" ударної хвилі, астрономи оцінили її кінетичну енергію, яка "в мільярд разів потужніша за енергію, споживану Сонцем за рік, і вона вивільнилася лише за одну секунду". Очікується, що подальші спостереження радіотелескопів і рентгенівських обсерваторій допоможуть розібратися в природі ударних хвиль, що з'явилися.