У тазу стародавньої єгиптянки знайшли дивну пухлину / колаж УНІАН, фото ua.depositphotos.com, M. Wetzel

На східному березі Нілу вчені виявили пухлину з зубів в тазу стародавньої єгиптянки. Про відкриття повідомили Міжнародному журналі палеопатології

Спочатку археолог Мелінда Кінг Ветцель подумала, що вона дивиться на плід часів єгипетських фараонів. Однак пізніше вчені визначили, що це рідкісне відкриття. Вони стверджують, що знайшли найдавніші свідчення зрілої тератоми яєчника або пухлини зародкових клітин.

Сьогодні ця маса виглядає як кальцинована грудка дезорганізованих і повністю сформованих тканин, таких як кістка і зуби.

Його розміри приблизно 3 на 2 сантиметри і датується серединою 14 століття до нашої ери.

Відкриття зробили під час розкопок по виявленню кладовищ звичайних людей, похованих недалеко від того, що колись було столицею фараона Ехнатона, заснованої в 1345 році до нашої ери.

Скелет молодої жінки з пухлиною яєчника був знайдений у багатокамерній гробниці на кладовищі пустелі Амарна. На момент смерті їй, ймовірно, було від 18 до 21 року.

Як повідомляється, її поховали, поклавши руки на таз і загорнувши її так, як це прийнято на інших неелітних кладовищах Амарна. Однак на ній було більше прикрас, ніж на інших тілах поблизу.

У тазу жінки виявили тератому - це рідкісні типи пухлин зародкових клітин, які зазвичай доброякісні, хоча можуть супроводжуватися такими симптомами, як біль у животі або безпліддя.

В археології вони зустрічаються дуже рідко. Фактично, це лише п'ятий випадок такого роду, виявлений археологами, і єдиний в Єгипті. Раніше подібні пухлини археологи знаходили тільки в Іспанії, Франції, Перу і Португалії.

В результаті розкопок археологи виявили пухлину з двома зубами. Вони обидва повністю покриті емаллю, хоча і дещо понівечені. Також можна помітити частково сформовані кореневі структури.

Знахідка занадто розвинена для плода на ранній стадії, це свідчить, що вона - це не ненароджена дитина, а саме пухлина.

В пухлині було два зуби / фото A. Deblauwe / фотоA. Deblauwe

У Єгипті виявили давню "Книгу мертвих"

Раніше стало відомо, що в одній з могил Стародавнього Єгипту археологи виявили сувій з письменами - так звану "Книгу мертвих". У ній містяться заклинання, які допоможуть померлим в загробному житті.