скріншот відео

Про це йдеться в сюжеті ТСН.

Ірина була вражена садочком, де не змушують писати і читати, проте навчають вирішувати свої побутові проблеми, а найголовнішою навичкою вважають вміння товаришувати. Її приголомшила школа, де панує свобода, а вчитель – це друг, а не наглядач. Де діти ходять босі, замість підручників використовують планшети, а в 12 років уже приймають дорослі рішення. Жінка давно про це мріяла, а Фінляндія стала останньою краплею, яка переконала її відкрити власний навчальний заклад.

Читайте також"Спроба зазирнути з XIX століття в XXI": українську освіту очікують кілька етапів змін

Відео дня

Тепер це школа в містечку Коростишів – один клас на десять дітей. Першачкам викладають традиційну шкільну програму у формі гри. З учителем можна дискутувати, висловлюватися, не піднімаючи руки. Рахувати тут вчаться за допомогою зайців, кожен працює на індивідуальній дошці та з планшетами. Діти не зубрять, а граються в математику та інші предмети – і їм це подобається. На перерві не забороняється подуріти, бо для дітей це цілком природньо. "Нормальна дитина – вона повинна бігати, а не ходити по струнці", - кажуть дорослі.

Перерви і фізкультуру на свіжому повітрі в українські реалії пані Ірина теж перенесла з фінського досвіду. Діти отримують прогулянки та фізичне навантаження в будь-яку погоду, окрім шторму та лютих морозів. На уроках основному вчителю допомагає ще один педагог. Пані Ірина вважає цей елемент фінської освіти таким, що суттєво поліпшив би ситуацію в усіх українських школах. Особливо там, де великі класи. Помічник допомагає тим, хто не так швидко сприймає матеріал. Він може окремо пояснити тему, яку дитина не зрозуміла або пропустила.

Читайте такожВ Іспанії масово протестують проти великого обсягу домашніх завдань у школах

Пані Ірина дуже непокоїлася, коли відкривала приватну школу. Першими до неї прийшли батьки, що вже проходили початкову школу зі старшими дітьми. "Тут більше свободи, більше гри, чого немає у звичайній школі", - пояснюють дорослі. Пані Ірина тепер напевне знає, що в суспільстві великий попит на сучасну освіту – де більше свободи, менше муштри, де дітей учать мислити, а не зубрити.